puch maxi orginalcylinder
puch maxi orginalcylinder
Hej.Har just köpt mig en puch maxi som jag tänkte snygga till, sitter just nu en 70cc cylinder monterat men jag tänkte köra original. Som jag förstått så måste man slipa upp blocket för att 70cc ska passa, är det då möjligt att montera 50cc på samma block?Eller är det bara att leta reda på en ny motor?
-
Som volvomannen säger är det inte alls så vanligt att folk matchportar sina block trots att de monterar cylindrar som gott och väl skulle må bra av det. Självfallet finns det en del kit till Puch Maxi som kräver matchportning för att kunna monteras, men de kitten är så galet dyra att jag tror få trimsugna 15-åringar köper dom.
Om det handlar om att du vill gå ner i kubik men behålla effekt så rekommenderar jag alltid Airsals snabba 50 cc. Den kostar i princip lika mycket som en ny strypt 50 cc.
Om det handlar om att du vill gå ner i kubik men behålla effekt så rekommenderar jag alltid Airsals snabba 50 cc. Den kostar i princip lika mycket som en ny strypt 50 cc.
Puch Maxi ca 1990 (Piaggiotillverkad i Italien)
Piaggio Ciao ca 1980
Puch Magnum X Rough Rider
Piaggio Ciao ca 1980
Ta ett kort på ditt nav så får vi väl kolla!
Om det är som jag tänker att det är så sitter det troligtvis en distans där som det kan sitta en mätardrivning. Jag har dock dålig erfarenhet av de nytillverkade mätardrivningarna, har haft sönder tre stycken innan jag tröttnade och monterade en cykeldator från C-O istället.
Här har du en sprängskiss på framhjulen:
http://www.puchshop.de/catalog/exploded ... _wheel.jpg
Om det är som jag tänker att det är så sitter det troligtvis en distans där som det kan sitta en mätardrivning. Jag har dock dålig erfarenhet av de nytillverkade mätardrivningarna, har haft sönder tre stycken innan jag tröttnade och monterade en cykeldator från C-O istället.
Här har du en sprängskiss på framhjulen:
http://www.puchshop.de/catalog/exploded ... _wheel.jpg
Puch Maxi ca 1990 (Piaggiotillverkad i Italien)
Piaggio Ciao ca 1980
Piaggio Ciao ca 1980