Flinta toppackning
-
Flinta toppackning
Har just kört sönder toppackning nr 2 på min flinta!
Sitter ny ostrypt cylinder på och ny topp. La märke till den lustiga utformningen av packningen redan första gången. Är ju ett extra hål som inte behövs? Och verkar vara så på alla. Finns de någon annan modell som passar? Har bara gått 6-7 mil mellan gångerna. Har kört i ca 30km/t (maxfart 45) och då går den lite fett på mellangas. Kan detta påverkat?
Sitter ny ostrypt cylinder på och ny topp. La märke till den lustiga utformningen av packningen redan första gången. Är ju ett extra hål som inte behövs? Och verkar vara så på alla. Finns de någon annan modell som passar? Har bara gått 6-7 mil mellan gångerna. Har kört i ca 30km/t (maxfart 45) och då går den lite fett på mellangas. Kan detta påverkat?
-
Ska mäta bultdelningen/avståndet!
Ja visst ska de hålla bättre än så här!
ilo55cc: Tanken har slagit mig, kina grejer är ju sällan av den rätta kvaliteten! Gör ett sista försök nu. Efterdrog lite extra och filade bort en vass kant som var runt hela förbränningsrummet. Annars får farsan mäta upp den och ev riktplana den.
Ja visst ska de hålla bättre än så här!
ilo55cc: Tanken har slagit mig, kina grejer är ju sällan av den rätta kvaliteten! Gör ett sista försök nu. Efterdrog lite extra och filade bort en vass kant som var runt hela förbränningsrummet. Annars får farsan mäta upp den och ev riktplana den.
Re: Flinta toppackning
Jag har nog bränt 6-7 st toppackningar just på grund av det infernaliska, j-vla, extra, 5:e hålet i mitten(!)Jonatanm535 skrev:Har just kört sönder toppackning nr 2 på min flinta!
Sist så smetade jag på lite monteringspasta som stelnar vid värme och det höll bra - tills jag blev tvungen att riva av toppen igen.
Nu kör jag Biltemas packningsmaterial som jag klippt ut med en blå ikea-sax och jag klippte den extra bred.
Den håller järnet! Kör på det och skippa dessa "originaltoppspackningar".
Det kan tyckas att metallagringen i topp-packningen behövs men det går precis lika bra utan.
God Speed
-
mja jag nog allt kört en säsong med den. Men känneru dig osäker så kör en vanlig packning med 5 hål i och inhandla en sånhär rackare och täta till extra vid främre håletJonatanm535 skrev:Tack så mycket för tipset!! Detta ska inhandlas och provas inför nästa "ras"!!
Hur länge har du kört med packningen? jag och ett litet gäng ska ut på 20-45mils (inte bestämt rutt än) resa i början av juli och då måste de hålla!
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ta-361772/