Tiden rusar väg.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Tiden rusar väg.

Inlägg av HSE »

Stötte på en gammal kompis när jag skulle hämta ett paket i går. Med gammal menar jag inte att han är gammal, han är nog 25-30 år yngre än jag men jag har alltid varit barnslig så vi är väl metalt i samma ålder. Vi fräffades när han var nybörjare i modelflyg och jag var klubbens utbildare men vi kom så bra överens att vi började umgås privat också. Han hämtade ut en låda MC delar och jag frågade om han köpt sig en MC. Nä det är till grabben han tävlar i junior SM och EM! Ja han har väl blivit stor nu sade jag, hur gamal är han nu. 17 år. Jag insåg att det var 10 år sedan vi träffades sist. Han sålde sin firma till NCC och fick mer att göra som chef över ett större område och mina tjänsteresor började ta mer tid samt sommarstället vi köpt på Kinnekulle tog varje helg i anspråk de första två åren. Vi skall träna i Surte i morgon och åker till Tjeckien på onsdag sade han. Jag mindes när jag körde NV Jet Cross på crossbanan som låg 2 km från hans hus. Jag körde till banan med min gamla 15 års moped förra somaren ( tittade in till Micael på vägen men han var inte hemma) där var det byggt villor nu. Jag stod där och kunde nästan höra dunkandet från Skarins 1200cc HD när han kom uppför backen med grabbens hoj på flaket han hade på sidovagnens plats. Om jag minns rätt krockade grabben med en bil och dog några år senare. Sista crosshojen jag körde var svågern, P, som kom med på släpkärra till mig. http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%85ke_Jonsson , en Maico 400cc som Åke Jonsson vunnit VM tävligar med sade han. Men vi får knuffa igång den sade han, den ger otäcka backslag med kicken om man misssar lite förra ägaren fick gå på kryckor 14 dagar! Vi körde runt på mina ägor med cyken, den gick otroligt! Men så fick P motorstopp och försökte kicka igång den. Han stöp direkt! Jag frågade om jag skulle köra honom till Akuten men han klarade sig om jag bara hjälpte honom att lasta hojen sade han. Två dagar senare träffade jag honom, han hoppade på kryckor...När jag nu goglade på dessa Maico VM hojar iner jag att de idag är värda stora pengar! Mvh HSE.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Hehe... Maico är inte att leka med om man är klen 8) Jag hade en Maico 490 på 80-talet .... Hua .. :lol:
Henru

Inlägg av Henru »

läskig histora :cry:
HSE

Inlägg av HSE »

Inte enda gången som P hamnat på akuten, han hade en gång i tiden en Smuggler, en båt, med en cheva V8 i som han körde med i Göta älv. Jäklar vilken fartkänsla när vi flög fram mellan vassruggarna. Men den här gången åkte han vattenskidor efter, startade från en pontonbrygga och skulle elegant landa på sammma brygga utan att bli våt! Men han felbedömde och släppte linan för sent, körde rakt in i bryggan så han for flera meter liggande framstupa iklädd bara badbyxor över bryggans träbeklädnad. Akuten plockade träflisor ur skinnet i en hel timme...
Skriv svar