Försäkring till moped.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
P-plats.se

Försäkring till moped.

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kör ni med för försäkringar på era mopeder?
Nu har jag traffik på en moppe i Trygg Hansa för 1100:- men har hört om helförsäkringar för veteraner m.m. där man även kan ha flera mopeder på en försäkring.

Fram med tips nu! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Örnen

Inlägg av Örnen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min örnen är försäkrad i svenska veteranbilsklubben men då måste den vara orginal, komplett och den får inte andvändas som bruksfordon.
Helförsäkringen där kostar 405 kr per år. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har som du P-plats båda mina moppar försäkrade i Folksam 130:- i månaden styck, dom månader man åker, sen säger man upp dem, det blir inte så dyrt, ska man ha veteranförsäkringar så är det en massa bestämelser som (orginal osv) och så måste man dessutom lösa medlemsskap, så det kostar det ju också pengar. <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också en försäkring hos trygg hansa men på den står det bara MCB och ram nr är typ 12345 så jag kan köra fler än en moppe på den 8) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lutar åt en försäkring i IF genom Möldals motorklubb som verkar riktigt fördelaktig.
Verkar vara samma försäkring som "Örnen" skriver om.
Medlemskap ca 200:-/ år och sen ca 400:-/år för varje moped + inträdesavgift på 50:- och besiktning på 275-300:- och detta för helförsäkring men med vissa förbehåll som likvärdigt orginalskick och får ej användas som bruxfordon. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tre mopeder på samma försäkring (bara trafikförsäkring) å det går på mellan 600-700:- helåret.

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har bruksmoppen genom dina försäkringar, samt en moped hos folksam genom mhrf då våran moppeklubb nu äntligen blivit medlem i mhrf.
Återkommer med priser senare idag <!-- </EdIndex> --></div>
kapa1967

Inlägg av kapa1967 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Länsförsäkringar har (åtminstonde i Gävleborg) billiga veteran försäkringar, medlemsskap i vissa utvalda klubbar fodras dock. Trafik 333 kr/st delkasko 200 kr/st <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar