Projetk sachs 4 växlad värsting :D

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Smeden

Projetk sachs 4 växlad värsting :D

Inlägg av Smeden »

Hej har lite frågor som jag vill bolla med er här som kan sachs motorn.

Det är så att jag har börjat bygga på en 4 växlad manik. Har en 3 pet i dagens läge som ja fått bra snurr på Men kom nu över en motor som ej är ihop skruvad så allt ligger löst än så länge.

Det jag undrar över är om de gör någon skillnad på att porta block halvorna mot kanalerna på cyllen. Om man tjänar något på att bearbeta vevhuset så man får större volym där ? Tacksam för alla trix man kan göra. gör de någon skillnad om man svarvar ner övre kanten på cyllen så man får bättre komp ? eller är de bättre att sats på ett nytt topplock med centrummonterat stift ?
Kan tillägga att jag har tillgång till svarv fräs och det mesta hjälpmedel.

Kommer att köra denna motor med tysk 60 cc cylle och kyrkport båda orginal grejer från 70 talet. Har tröttnat moderna skit prylar.

Tanken är att bygga en "race" maskin som ser original ut utifrån.
Så därför blir de inget bygge med yamaha cyllar och utanpå liggande tändning utan.

Mvh / Smeden
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Fyll vevhusets sidor på spolportarna, så du får bort ojämnheterna. Montrea cylindern i ena halvan och anpassa vevhuset mot spolkanalen. Jag använder Locktite kemisk metall.
Jag blästrar först där jag skall fylla i och blåser rent. Sedan gnuggar jag lite av massan som fyller porerna, därefter fyller jag efter behov.
Nytt förbränningsrum som går ner i cylindern.
Skriv svar