Moppar som ni gärna vill ha?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
BjörnK

Moppar som ni gärna vill ha?

Inlägg av BjörnK »

Kanske den här tråden är överflödig, vad vet jag?
Men kan vara lite intressant ändå.
Själv håller jag ju mest på med zyndapp och puch. Men kikar förståss på andra märken.
Eftersom jag bor i Huskvarnaområdet, är det inte utan att jag funderar på något med huskvarnamotor.
Den modell som jag tänker mest på är Trapper, som vore kul att prova.
Har tyvärr inte sett någon på närmre håll, men kan ju dyka upp.
DKW:s sportmoppar från 60-talet med limpa och Victoriamotor, är också intressant.
Kreidler, inte helt fel heller.
Vad har ni andra för drömmar och funderingar?
Amarace

Inlägg av Amarace »

Har två som jag väldigt gärna vill ha.

Puch M50 Racing, var första moppen jag hade i mitt liv.

Zundapp KS50Sport (eller Supersport) -77, det var min huvudmoppe från att jag var 15,5år tills jag var 17 år (hade två stycken)

Två modeller som jag trivdes otroligt bra med, mycket sköna att köra.

Sen finns det fler såklart, men det är svårt att lista.
En E-type skulle jag vilja ha, likaså en La Strada F samt en Monark 1222 eller 1292 (som jag hade en gång i tiden, men vill ha igen). M.fl...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Har E-type under renovering och två Stockholmare som är klara. Skulle även kunna tänka mig en rostig plåtmoppe med herrejössesmaskin i (läs Sachs). Puch skulle med råge uppfylla rostkravet men stupar på det maskinella och att t.ex. Florida är för tjejer och svingpjattar och Alabama har gamla tanter på vischan som främsta målgrupp :P Undantaget är Dakota med sitt fina chassi, det är säkert en bra åkmoppe. Om man inte har bråttom.

Dude, your Puch is soo sexy!. Herredj---ars...

Nog med dåliga skämt. Här är något av en förebild, Mats T's fina moppe. Han får säga till om han inte vill ha den med på bild här.

En Dappe från lutet på 60-talet eller början mitten -70 vore inte fel, det hade jag när det begav sig 1700 kallt. Men de gamla Dappparna är lika iskalla nu som då.

Bild
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

En Zündapp RS 50 hade inte varit fel. :wink:
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

dom har man ju redan
HSE

Inlägg av HSE »

Några Italienska 4 takts moppar skulle sitta fint i garaget. Ex en Motom.
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Puch M50 JET (6-växlat, 6,2 hp), Monza 6SL, Dakota -66 & -67 är några av modellerna jag skulle vilja ha i samlingen :wink: Sen nån till italjääänare. Gilera Trial eller Enduro.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
Oaken
Kontakt:

Inlägg av Oaken »

Först fick jag se Masens Kreidler och då blev man såld.
Sen fick jag se en bild på en annan Kreidler på Hallsta forumet som Micke S hade lagt upp och det avgjorde saken. Vilka grymt fräna mopeder, en sån ska jag ha i framtiden.
Den allra första moppen jag hade var en F50 med Zundapp maskin på, så en sån blir det igen.
En 1279:a hade också vart trevligt.
Mopedheads / Stram Wire Sverige
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

Dom mopparna som jag har är dom som jag vill ha, dom andra som jag inte vill ha, dom har jag sålt....
Enkelt !
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Av Veteranbiten har jag det jag vill ha, en E-type, F50, Rex och Stockholmare. Sen vill jag bara ha mer av allting. Fler E-type, fler F50 o.s.v

Sen har jag också fått upp ögonen för nyare mopeder. Då jag faktiskt sitter mitt i mellan dom äldre och yngre generationerna. Så en Derbi Senda Xtrem SM finns nu i min ägo, så nu saknas det bara en Yamaha Aerox. ;)

Då har jag en av varje del. Veteran, Cross/sm och scooter.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

om jag fattat rätt så är det väl verkligen köparens marknad för moderna moppar efter "nya" körkorts/förarbevis-lagen för mopeder.

erlan
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

erlan skrev:om jag fattat rätt så är det väl verkligen köparens marknad för moderna moppar efter "nya" körkorts/förarbevis-lagen för mopeder.

erlan
För EU mopeder, ja. Då det kostar några tusen att skaffa körkort till det. Men istället har priset för 30 moppar ökat rejält! Då det är billigare att få förarbevis till de.
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

Dottern blåser runt på en yamaha sm svart o grön köpt på yamahacenter i västerås
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

En Stockholmare kan också vara intressant!
Inte minst efter några provturer med forumets Jerka 59:s väl fungerande dito.
Mats T

Inlägg av Mats T »

Micke S skrev:Har E-type under renovering och två Stockholmare som är klara. Skulle även kunna tänka mig en rostig plåtmoppe med herrejössesmaskin i (läs Sachs). Puch skulle med råge uppfylla rostkravet men stupar på det maskinella och att t.ex. Florida är för tjejer och svingpjattar och Alabama har gamla tanter på vischan som främsta målgrupp :P Undantaget är Dakota med sitt fina chassi, det är säkert en bra åkmoppe. Om man inte har bråttom.

Dude, your Puch is soo sexy!. Herredj---ars...

Nog med dåliga skämt. Här är något av en förebild, Mats T's fina moppe. Han får säga till om han inte vill ha den med på bild här.

En Dappe från lutet på 60-talet eller början mitten -70 vore inte fel, det hade jag när det begav sig 1700 kallt. Men de gamla Dappparna är lika iskalla nu som då.

Bild

Na !!! fin kan man inte säga att den är direkt.Men synnerligen roligt med gamla rosthögar som är lite sleeper !!

Han känner sig enormt hedrad att vara med på bild bland alla super moppar :wink:
Skriv svar