1150 Raketsport (objekt)

Bruun

1150 Raketsport (objekt)

Inlägg av Bruun »

Hej!

Jag får väl inse att jag troligen inte kommer att färdigställa detta projekt det närmaste åren, så jag tänkte se ifall någon annan känner sig manad att ta över.

Påbörjade en projekttråd för ett par år sen där ni kan titta på bilder:
http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... highlight=

Men gaffel, hjul och motor på de senare bilderna av raketen ingår inte, endast det på denna bild nedan: (Utom den gamla tantcykelsadeln, den är eventuellt borta :lol: )

Bild

Baklyktan, pakethållaren och plåten framför styrhuvudet/bensintanken finns också (ligger på toppdressen :lol: ). Finns ett gäng hjul också, men vet inte om dessa hör till en raketare.

Ramen, tanken och skärmarna är nedslipade, allt krom putsades upp en gång i tiden och ser hyfsat ut, om än med lite rostnoppor. Svingen bak är tyvärr breddad och förstärkt för att passa ett Suzuki k50-hjul och är inte inpassat mot ramen. Finns en hel del att göra innan man kan åka på denna med andra ord.

I övrigt är plåten för det mesta någorlunda hel och rak, lite skavt i skärmkanter och lite småbulor bara, samt en liten plåtbit i underdelen av tanken som har lossnat på nåt vänster, men alltså bara i plåten som går ner mot ramen, själva bensintanken bör vara tät även om jag inte har testat. Ytrost finns lite överallt.

Kan nog bli en finfin åkmoppe!

Pris: Bud!