Har letat efter lämpliga projekt länge, men nu blev det en via en auktion.
Inte originalutseende, visst, andra skärmar osv men jag gillar den.
Påminner om en tunnare Stockholmare.
Hämtades idag, och fick lite ny soppa och efter några tramp så gick den igång.
Har nog stått i en lada ett antal år, mycket rostnoppor och så, men det går att putsa bort en del.
Resten får helt enkelt vara.
Dock fungerade både ljus, tuta och hastighetsmätare, det var jag inte beredd på.
Jag har hört mycket gått om ILO-motorer vad gäller hållbarhet och pålitlighet.
För mig är det en helt ny motor, så lite undringar har jag.
Vilken växellådsolja ska jag ha och hur mycket?
Helst ett märke som är lätta att hitta på mackar etc.
Sitter ett ställbart munstycke på, men jag behöver byta ut det då det ändrar inställning alldeles för lätt.
Förgasaren encarvi, borde gå att hitta ett nytt som passar, eller?
Ilo-motorns egenheter, något jag ska tänka på?
Lite vassare vill jag ha den, tips på bra trimcylle?
Styrlåset är borta, men det ser ut som det bara är att sätta dit ett nytt.
Var hittar jag ett sådant?
Stödet, huja vad den lutar, borde väl "bara" att sätta dit ett något längre eller?

