Det startades en insamling direkt efter kraschen,den gav lite drygt 4000 tusen.Såg sedan på facebook att han fick hjälp med delar till det mesta av skadorna,så den är säkert på rull snart igen
det är upp till varje arangör att sätta säkerhetsnivån.
i allt som arangeras av svenska bilsportförbundet via deras anslutna klubbar är det krav.
på den tiden jag hade folkracelicens så stod det i licensvilkoren att den som deltog i tävlingar anordnade av andra organisationer kunde mista licensen i svenska bilsportförbundet. antar att den paragrafen finns kvar än.
men Hot Rod Rumble var antagligen anordnat som "träning"
på samma sätt som moppedragracena.
mopedus skrev:Måste man inte ha rullbur i alla bilar som används i motorsport?
Regularitets tävling,du tävlar mot dej själv.
Två så lika åk som möjligt,minsta diffen vinner.
13 hundra delar på vinnaren.
Så du kan åka på tomgång runt om du vill det
erlan skrev:på den tiden jag hade folkracelicens så stod det i licensvilkoren att den som deltog i tävlingar anordnade av andra organisationer kunde mista licensen i svenska bilsportförbundet. antar att den paragrafen finns kvar än.
För ett par(?) år sedan började SBF ställa till besvär för det konkurrerande SMA och mannen bakom det, han har SBF-licens och SBF ansåg bland annat att det var mot reglerna att driva konkurrerande verksamhet då.
Det hela gick inte riktigt som SBF tänkt sig, SBF själva blev anmälda till konkurrensverket p.g.a. några regler som i princip gav SBF monopol på svensk motorsport... Kort sagt, en lång process senare gav konkurrensverket SBF smisk och sa att så får det inte skötas, och även om SBFs regler kanske inte hunnit ändras på pappret än skulle det inte sluta bra för SBF om dom försökte använda dom.