Sida 1 av 2
Hot Rod Rumble
Postat: 28 sep 2013, 18:20
av selma
Några mobilbilder från Hot Rod Rumble idag.
En regularitets tävling på en rallycrossbana med bilar före 1969
kan lova att hornen var långa på många
Här är kompisens 57 pickis,blev näst snabbast idag en duktigt vass 383 under huven på liket.
så här kan det gå när hornen blir för långa,en gto -66
Skaparglädje på det ormboet

Postat: 28 sep 2013, 20:44
av Hynboholm
Jag hade tyvärr inte tid idag, annars hade jag också åkt dit!
Fast hade jag en GTO -66, så hade jag inte gjort sådär...

Postat: 28 sep 2013, 22:24
av Frolzon
Hynboholm skrev:Jag hade tyvärr inte tid idag, annars hade jag också åkt dit!
Fast hade jag en GTO -66, så hade jag inte gjort sådär...

...hade valt ett annat startnummer också.

Re: Hot Rod Rumble
Postat: 28 sep 2013, 23:11
av Braxmatte
selma skrev:så här kan det gå när hornen blir för långa,en gto -66
[/URL]
Lider med honom men jag vet hur det är när hornen växer
Postat: 28 sep 2013, 23:24
av G-son
Lite plåtjobb så är den som ny. En ursäkt till att svetsa dit det nya taket en decimeter lägre ner än det gamla satt...

Postat: 29 sep 2013, 08:19
av selma
Det startades en insamling direkt efter kraschen,den gav lite drygt 4000 tusen.Såg sedan på facebook att han fick hjälp med delar till det mesta av skadorna,så den är säkert på rull snart igen

Postat: 29 sep 2013, 08:27
av Neifelheim
mysiga hotrods!
men...13? har ni inte hört talas om lucky 13?
Postat: 29 sep 2013, 08:30
av mopedus
Måste man inte ha rullbur i alla bilar som används i motorsport?
Postat: 29 sep 2013, 08:38
av erlan
det är upp till varje arangör att sätta säkerhetsnivån.
i allt som arangeras av svenska bilsportförbundet via deras anslutna klubbar är det krav.
på den tiden jag hade folkracelicens så stod det i licensvilkoren att den som deltog i tävlingar anordnade av andra organisationer kunde mista licensen i svenska bilsportförbundet. antar att den paragrafen finns kvar än.
men Hot Rod Rumble var antagligen anordnat som "träning"
på samma sätt som moppedragracena.
erlan
Postat: 29 sep 2013, 08:42
av selma
mopedus skrev:Måste man inte ha rullbur i alla bilar som används i motorsport?
Regularitets tävling,du tävlar mot dej själv.
Två så lika åk som möjligt,minsta diffen vinner.
13 hundra delar på vinnaren.
Så du kan åka på tomgång runt om du vill det

Postat: 29 sep 2013, 16:14
av mopedus
Tackar för svaren.
Ser ju ut som det kunde gått värre än vad det gjorde med GTO'n och då tänker jag främst på föraren.
Postat: 29 sep 2013, 16:24
av SachsMekarn
Hur lyckades föraren med en rulltårta egentligen?
Postat: 29 sep 2013, 16:57
av G-son
erlan skrev:på den tiden jag hade folkracelicens så stod det i licensvilkoren att den som deltog i tävlingar anordnade av andra organisationer kunde mista licensen i svenska bilsportförbundet. antar att den paragrafen finns kvar än.
För ett par(?) år sedan började SBF ställa till besvär för det konkurrerande SMA och mannen bakom det, han har SBF-licens och SBF ansåg bland annat att det var mot reglerna att driva konkurrerande verksamhet då.
Det hela gick inte riktigt som SBF tänkt sig, SBF själva blev anmälda till konkurrensverket p.g.a. några regler som i princip gav SBF monopol på svensk motorsport... Kort sagt, en lång process senare gav konkurrensverket SBF smisk och sa att så får det inte skötas, och även om SBFs regler kanske inte hunnit ändras på pappret än skulle det inte sluta bra för SBF om dom försökte använda dom.
Postat: 29 sep 2013, 19:48
av selma
SachsMekarn skrev:Hur lyckades föraren med en rulltårta egentligen?
Han orkade inte veva tillbaka retursladden i tid,farten var inte hög.Men skadorna ser värre ut än själva smällen.
Postat: 03 okt 2013, 19:05
av a@westman