<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->aha okej. hittade en liten "hylsa" i garaget där jag skruvat för ett tag sen vid kåpan, ska se om den möjligtvis passar in någonstans. isf bör det vara problemet

. men fortfarande intreserad å ta reda på om det kan ha varit en Sm50. genom åren är den nämligen lite hopplock från några andra mopeder. för cirka 2 år sen så råkade den ganska illa ut då jag blev påkörd av en gubbe med bil. framgaffeln skrot, och ena ramröret trycktes in, lackskador. själv klarade man sig bra

.
då fick den en gaffel från en annan e-type, dynad byttes, fick sig en omlackering och en 3 växlad fläktkyld motor åkte på.
tanken hade jag fått innan från en praktik platts jag var på, dom byggde diverse grejjer såsom ute dass, grillar, osv. inne i ett föråd hade dom en gammal moppe ram, med tank, 1 hjul. och någon ful gammal framgaffel. såg genast att det var en gammal e-type

och frågade då vad dom skulle göra med den, den var på väg till sop tippen. så jag fick ta den.
nu är den ramen ombyggd till en "chopper" som inte är klar. bättre det än soptippen! då ramen redan var ombyggd så spelade de ingen roll.
Säger då det. börjar bli fullt i garaget, vars ska man lägga allt? gillar man veteranare känns de fel att göra sig av med sakerna, på sin höjd att man byter bort dom mot något annat projekt.
Just nu har jag då 2st f50 halft i delar. den ena är ett soptipps fynd, och den andra fick jag från en polare. 2 compacter i delar, 2 e-types. lite komiskt? sen en k50 jag fixar till för försäljning. sen alla extra delar. överallt. tar aldrig slut, och detta är bara vad som är i garaget för tillfället, man har ju liggandes andra moppar och grejjer på andra ställen.

,
nåväl in till ämnet igen. ska försöka kolla den där hylsan och se, kanske funkar

<!-- </EdIndex> --></div>