Rex Duplex

Tips, frågor och allmänt snack.
RoRRe

Rex Duplex

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har varit å tagit över morfars racerhoj. Min blev slängd på tippen:(

Morfar hade en likadan, som fortfarande fanns kvar i stugan. Så nu rullar en igen.

En superlagning av framskärmen som har gjorts av morfar. Styret vet ja inte hur de ska va, men fel handtag iaf. Annars helt original skulle ja tro.

Lite snabbpyssel blev de innan provåkning. Snodde ett lyse från pappas gamla Kronan. Fick även ge mig på bromsen. Trodde de hade pyst över fett från lagren, men inte. Bromsen har nog sett sina bättre dagar. Kan stå på trampan utan att de låser.... Men hjullagren har nog aldrig varit så noga fettade som när morfar hade den :D (När de ser bra ut så tar man lite till) :D

Men man rullar som en gud på sånna där cyklar.

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sån hade jag på 80 talet, en mycket härlig modell och grattis till ett vackert exemplar.

Vilken lagning, ett praktexempel på man tager vad man haver <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sådan finns på cykelverkstaden jag jobbar i. Han har en grön Rex Duplex med Sturmey Archer växlar och trumbromsar. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är en sån hoj jag monterat min berini på :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar