Moppesäsongen lider mot sitt slut, eller det kanske den aldrig gör för en del? och projekten inleds i garagen för att framträda igen när det vita möglet börjar smälta bort.
Frågeställningen kvarstår fortfarande. Hur långt har ni åkt i sommar på moppe?
Bonusfrågan. Hur många liter bensin har gått åt?
Jag har kommit mig sammanlagt... Hmmm... Från lilla Tavelsjö, ända ner till Göteborg via E4/Rv40, den sträckan är c:a 110 mil.
Tror jag har förbrukat c:a 65 liter soppa, har mest legat på full plugg.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Jag har nog nästan kommit till Stockholm. Kanske bara till Södertälje, men en femtio mil blev det nog om jag slår ihop alltsammans. Längsta resan var ungefär fjorton mil med bara ett avbrott för fika och nån enstaka snus- och rökpaus. Borde nog ha kryssat i 50-75 istället, och bensin har det gått åt.
Tror jag är uppe i 240-250 mil i år, nu börjar ju vintersäsongen så det blir en hel del till innan 2014.
Bränsleåtgång vete tusan (åkt på flera olika moppar), men när man kör friskt så drar KS50 79:an ca 0,4-0,6 l/mil
blev bara 320 mil i år på denna
sen typ 15 mil på övriga. folk får säga vad dom vill om K50. men det är en jävla moped till o hålla. kört ca 800 mil med den sedan jag börja köra med den, o det är inte mycke jag behövt laga
Kanske 5 mil...
Detta med veteranmopeder är ju nytt för mig,
köpte min första i Mars i år, 25år efter förra köpet...
Siktar på dubbla antalet mil nästa år
Senast redigerad av Hynboholm den 28 okt 2013, 11:14, redigerad totalt 1 gång.
Jämförelsevis med föregående år, har jag kört riktigt mycket denna säsong.
Känns riktigt roligt, men det beror ju givetvis att jag haft moppevänner att åka med.
Är inte så kul att köra själv.
Mellan 25-50 , dalande intresse + kompisar som inte är så ivriga på långfärder & sen har man ju lagt ner åretrunt-åkningen som man hade till/från jobbet, till förmån för lite