<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart köper man en sådan cylinder för att få en med bra kvalite? (ej kina skit)
Jag har 2st gamla 12mm förgasare som är utan tomgångskruv, är det samma trottel och munstycke som till nyare ex 8,5mm?
Har tröttnat på att alltid ligga sist <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är samma bitar i 8,5 och 12 mm. Cylinder, det är nog samma sopor i alla 3,5 hp, fast dom fungerar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norscand har egen gjutning som är bättre än Jofrab cylindern.
Men Sachs original "3,5" cylinder är ändå bäst. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör en 3,5hk från Mopedfantasterna och den varvar i alla fall nåt grymt!
Bottendraget saknas helt men jag är relativt nöjd.
Kör med 12mm förgasare men har haft lite problem att få till inställningen på förgasaren då jag inte får tag i mindre nålmunstycke.
Lösningen var att se till att den fick mer luft men den är lite jobbig i mellanregistret när man ska varva upp.
Skulle jag välja cylinder idag så skulle jag ta 5,5hk varianten som också är 50cc. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör också en 3,5 a går ganska bra men det blir ett lite större bakdrev, har 34 k nu, En 3,5 är jättebra som viktkompensering, men där stannar det. Det är lagom för att farbror blå inte ska se så stor skillnad, <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En borrad membrancylle funkar kanon
har en på min 2000
toppar ca 60 med 12 fugge jamacol avgas
grymt bottendrag men den varvar inte som en 3.5 eller 5.5
borrade cyllar finns hos irby om du är intresserad kan jag förmedla tel o adress åt dig <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På en av mina Stockholmare har jag en justerad 3,5 41 i borr och ombyggt topp fyrpet. Kollat bara med cykeldator 72 km <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en 3,5 som jag köpte till min 50ss tidigt 80-tal.
Filade upp insuget lite grann, den gick bättre av det, jätte fint skick,
vad får man för den? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->körde med en 3,5 hk cylle från jofrab faktiskt på min flakmoppe. ihop m en 12 mm förgasare o de va inge fel på den cylindern faktiskt. den gick kanon kan ja meddela. mvh Niklas "Nisse" Högberg <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej ja va supernöjd me min cylinder. hittade en skaplig 12 mm förgasare nu ikväll i mina lådor. nån som vill köpa?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248