Hjälp / Efterlysning sachs spärrstift

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
evelinas pappa

Hjälp / Efterlysning sachs spärrstift

Inlägg av evelinas pappa »

Jag behöver ett spärrstift komplett med fjäder o kopp NOS eller en gammel kåpa att ta den från.
original nr 1029011-4000

Nu har jag monterat flera nytillverkade enligt ovan. Den första skulle jag slå i med en hylsa den sprack
Den andra var sönder redan i paketet när jag fick den ingen botten
Den tredje svarvade jag en dorn till ( som ligger ann både mot kragen och botten) samt justerade hålet med en brotch värmde även kåpan med värmluftspistol innan jag slog i den pang botten gick på den med.
Nytillverkade verkar vara härdade och spricker för inget, den gamla som satt i var seg och höll men blev deformerad vid demontage.

Ge mig tips vart jag får tag på en NOS, går ju att ta den från en gammal kåpa som kanske ej går att använda av någon anledning bara "koppen" e bra stiften har jag tre nya och ett gammalt.

Kom igen, min nybyggda motor med rito vev, Kokusan EVO, nytillverkad fyrväxlad låda, komplett koppling mm blir ej körbar om jag ej får rätt på spärrstiftet.

Micke
Perka

Inlägg av Perka »

Har inte kompletta nos men kopp borde jag ha!
evelinas pappa

Titta efter och återkom, viktigt att det är en gammal nos, stiften kan jag ta av dom nya som jag har.

Micke
Mats T

Inlägg av Mats T »

evelinas pappa skrev:Titta efter och återkom, viktigt att det är en gammal nos, stiften kan jag ta av dom nya som jag har.

Micke
Har några NOS spärr stift liggandes om det kan vara till hjälp
:wink:
evelinas pappa

Mats T, du har fått pm av mig

Micke
Skriv svar