Känner att jag vill ha lite mer klös i min pärla, en 59 års modell av Crescent 2000 s. Sitter ju nu original 2-växlad fläktkyld motor på.
Önskemål: Lite starkare och kunna toppa ca 40-50 km/h.
Vad rekommenderas? Till att börja med, duger min 2-växlade motor eller ska jag satsa på 3-växlat? Stilen på moppen ska f.ö. bli lite busig så original är inget jag prioriterar på just denna. Vidare, vad föreslår ni, ett färdigt trimpaket (och isf vilket)? Känns som en djungel för mig som är relativt grön på detta område.
Känner att jag vill ha lite mer klös i min pärla, en 59 års modell av Crescent 2000 s. Sitter ju nu original 2-växlad fläktkyld motor på.
Önskemål: Lite starkare och kunna toppa ca 40-50 km/h.
Vad rekommenderas? Till att börja med, duger min 2-växlade motor eller ska jag satsa på 3-växlat? Stilen på moppen ska f.ö. bli lite busig så original är inget jag prioriterar på just denna. Vidare, vad föreslår ni, ett färdigt trimpaket (och isf vilket)? Känns som en djungel för mig som är relativt grön på detta område.
Mvh Denver
hej! du behöver inte byta motor för att komma upp i dessa hastigheter, men en 60cc skulle inte sitta fel+ eventuell drevning i fram...
beror iof på vikten men är du händig på att fila i cyllen så är det inga problem att komma upp i denn farten med "bonntrimm".
jag har 15-28 drevning på min 2-vxl cr 2000, med med upptagna spolkanaler, filat utblå och insug. inga STÖRRE problen att komma upp i 60, enl cykeldator... är ju iof ingen tungviktare heller:D
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ditt önskemål om att få en lite starkare motor och toppfart 40-50 km/h stämmer in på en reedventilscylinder. De går ju in under fläktkåpan också. <!-- </EdIndex> --></div>