Den ser ut att vara rejält upptagen åt fel håll i insuget. Men det är alltid dumt att kasta grejor, de kan alltid passa till något. I sämsta fall som övningscylinder för honing eller liknande.
Micke S skrev:Den ser ut att vara rejält upptagen åt fel håll i insuget. Men det är alltid dumt att kasta grejor, de kan alltid passa till något. I sämsta fall som övningscylinder för honing eller liknande.
Borrning/svarvning samt hoing e sånt ja lämnar bort o får gjort så för mig e den alltså värdelös.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bara pluggen ur och en 12-13 mm förgasare brukar ge en lågvarvig och råstark motor. tycker mig se ett borrat utblås. det är väl nästan bara att provköra för att veta.
hade en gilera några år in på 80-talet som hade det fulate ojämnaste insug jag någonsin sett. den kanske ökade toppfarten 5 km men hade man fått fäste så hade man nog kunnat klättra uppför en vägg med den.
Om loppet är fint och det ser inte så tokigt ut på bilden det lilla man kan se kan du använda cylindern med en adpaterplatta och höja den. Det ser ut som att någon har karvat även i nederkant på avgasporten och båda dessa problem kommer man ifrån om cylindern höjs.
Insuget ser rätt skadat ut också men går säkert att få tätt mot förgasare med bra packning plus flänstätningsgegga.
Micke S skrev:Om loppet är fint och det ser inte så tokigt ut på bilden det lilla man kan se kan du använda cylindern med en adpaterplatta och höja den. Det ser ut som att någon har karvat även i nederkant på avgasporten och båda dessa problem kommer man ifrån om cylindern höjs.
Insuget ser rätt skadat ut också men går säkert att få tätt mot förgasare med bra packning plus flänstätningsgegga.
har inget den platsar på ens så den får nog enkel biljet te metallåtervinninge kanske
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248