Jag har heller inte sett den modellen han visar på bilden här. Säkert är den jätteovanlig för Monark satsade stenhårt på sin monarped med JLO FP50 motor
Monark hade ju sen tidigare ett samarbete med Bensons på motorer till motorcyklarna så kanske dom kände sig tvungna att ta in även JB mopedmopedmotorn i sitt modellprogram?
Jag vet att jag är väldigt sen och att tråden sedan länge avslutats men tänkte bara berätta att jag faktiskt råkar äga en sådandära monark vp 41 i bra skick! Röd och fin, med JB motor... den enda skillnaden är att min är "dekaltrimmad" så det står Vimpel Speed istället. Men i grund och botten samma modell
HVA59 skrev:Jag vet att jag är väldigt sen och att tråden sedan länge avslutats men tänkte bara berätta att jag faktiskt råkar äga en sådandära monark vp 41 i bra skick! Röd och fin, med JB motor... den enda skillnaden är att min är "dekaltrimmad" så det står Vimpel Speed istället. Men i grund och botten samma modell
Tråden är inte avslutad, inga bilder eller video uppladdad här!
Vill gärna se din Vimpel som är tillverkad i Varberg för Eols och Haakonbolagen (ICA, Västerås) räkning.
Skoj! Flera bilder skulle vara skoj att se eller så kan du också filma när du går runt den.
Du verkar främst gilla 50-tals mopeder eller är det en slump att du har 50-talare?