Nav
- SachsMekarn
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag är ju originalfreak så jag brukar inte gå överstyr med poleringen, alltså inte spegelblankt. Turtle bilvax har jag använt. Smutsen har inte fastnat, bara att torka/spola bort skiten och underhålla med lite vax emellanåt.JRA skrev:Men var "stoppar"man någonstans? När man kan spegla sig i dom?Raketsport skrev:Tvätta, polera och vaxa.
Vanligt bilvax?
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Känner lite så jag med! Har aldrig polerat alu-nav förut, bara delar för kromning... Använder du en polertrissa på en maskin eller för hand?Raketsport skrev:Jag är ju originalfreak så jag brukar inte gå överstyr med poleringen, alltså inte spegelblankt.JRA skrev:Men var "stoppar"man någonstans? När man kan spegla sig i dom?Raketsport skrev:Tvätta, polera och vaxa.
Vanligt bilvax?
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag polerar för hand. Först en grövre Mirka mirlon duk, sedan en finare, sist autosol.JRA skrev:Känner lite så jag med! Har aldrig polerat alu-nav förut, bara delar för kromning... Använder du en polertrissa på en maskin eller för hand?Raketsport skrev:Jag är ju originalfreak så jag brukar inte gå överstyr med poleringen, alltså inte spegelblankt.JRA skrev:Men var "stoppar"man någonstans? När man kan spegla sig i dom?Raketsport skrev:Tvätta, polera och vaxa.
Vanligt bilvax?
http://www.lackman.se/produkter/slipmat ... -p360.html
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Bra att du ger lite reklam åt Mirka som verkar i min hemtraktRaketsport skrev:Jag polerar för hand. Först en grövre Mirka mirlon duk, sedan en finare, sist autosol.JRA skrev:Känner lite så jag med! Har aldrig polerat alu-nav förut, bara delar för kromning... Använder du en polertrissa på en maskin eller för hand?Raketsport skrev:Jag är ju originalfreak så jag brukar inte gå överstyr med poleringen, alltså inte spegelblankt.JRA skrev: Men var "stoppar"man någonstans? När man kan spegla sig i dom?
Vanligt bilvax?
http://www.lackman.se/produkter/slipmat ... -p360.html

Vill man så kan man.
Tacksam ägare till Crescent 1148 1961.
Tacksam ägare till Crescent 1148 1961.
-
Jag sätter upp naven i svarven och putsar bort det värsta med 320 smärgelduk. Sen blir det en sista omgång med stålull. Blir "lagom" blankt, ser nytt ut och det håller sig så i flera år. Verkar vara bra aluminium som inte oxiderar så mycket. Har aldrig vaxat men tvättar ofta.JRA skrev:Känner lite så jag med! Har aldrig polerat alu-nav förut, bara delar för kromning... Använder du en polertrissa på en maskin eller för hand?Raketsport skrev:Jag är ju originalfreak så jag brukar inte gå överstyr med poleringen, alltså inte spegelblankt.JRA skrev:Men var "stoppar"man någonstans? När man kan spegla sig i dom?Raketsport skrev:Tvätta, polera och vaxa.
Vanligt bilvax?