Marknad Backamo 12/4

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Marknad Backamo 12/4

Inlägg av pangerva »

Uddevallamarknaden har ju sedan några år flyttats till Backamo.
Och nu den 12/4 är datumet.

Jag hade bestämt att åka dit men jag ska ta emot 10 m3 matjord den helgen så det lär inte bli någon marknad då för min del :( :cry: :evil:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Re: Marknad Backamo 12/4

Inlägg av JanneL »

här i trakten tippar vi den på marken men ni är väl vana med matjord i fickorna därnere så ni måste väl vara mä när det tippas 8) 8)
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

kejsaren skrev:här i trakten tippar vi den på marken men ni är väl vana med matjord i fickorna därnere så ni måste väl vara mä när det tippas 8) 8)
:lol: :lol: :lol:

Här nere får vi forsla ut jorden över de ytor som ska täckas för att sedan bli gräsmatta och det gör sig inte av sig själv. Hade inte tänkt mig någon gräskulle faktiskt. :D

Men i eftermiddags ringde han som ska komma med lasset och sa att han var öppen för förslag och han tyckte att 9.00 på söndag var ok så det blir nog Backamo i alla fall. mistick_yes.gif
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
HSE

Inlägg av HSE »

Med den götaälvdalslera som ex jag har så behövs mycket matjord. Backamo vill man dock inte missa!
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Ja skulle dit, tog fram å gjorde i ordning Limon igår som vi skulle åka i, halva släkten skulle ju med..
La mig extra tidigt igår för å va pigg, när ja kom in i sovrummet så hade pojken spytt dubbelsängen helt full...
Ja har torkat spy å tvättat hela dagen ida, tvättmaskinen går för fullt nu å för en timme sen torka ja spy senast, då var det fjärrkontrollen å soffan som fick sig en skur... Ganska trött nu...

Å nån marknad blev det inte, men mycke grejer hörde ja...
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Ja den lördan vill jag inte byta med dej :UH:
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Nej, hela vecka har man gått å längtat efter helgen å lite trevligt med ungarna,så blir det så här :D
Men dom är jävligt goa när dom inte spyr :-D
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

Ajfan...

Sådant är inte roligt...

Har en episod av mitt liv som gjorde sig påmind när jag läste om ditt "lördagsnöje"!

I slutet av 90-talet när min yngsta grabb fortfarande hade blöjor så vaknade jag en natt utav en j-kla skitlukt!
Jag kunde ju ana vart ifrån den kom, så jag gick in i grabbarnas rum och tände lyset. Och det jag såg var en lite parvel i spjälsängen totalt insmord i skit!

Han hade gjort i blöjan så pass att han hade slitit av sig den och sedan smetat ut innehållet över hela sig själv, håret inkluderat och som bonus varenda rundstav i spjälsängen...
Det var en vanlig veckodag och klockan var väl runt 03.00 eller liknande, så man kunde hålla sig för skratt...

Det var en pärs att sanera kan jag lova, minns inte riktigt men tror att jag grät en skvätt i skitlukten och tänkte att 10 baskerprov i lumpen är taget direkt som utbyte mot saneringen. :thumb:
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Hahaha :lol: Ja fy fan, nu efter kan man skratta åt det, men när man är uppe i det så vill man inte skratta värst mycke...
Tösa spydde hela sin spjälsäng full en vardagnatt, ja rev ur alla sängkläder å bytte dom gick ner å duscha av henne.
När ja kom upp igen la ja henne i dubbelsängen 1min när ja bytte kudde i spjälsängen... Resten kan du räkna ut själv.... :lol:
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

Jag anar... :D
Mitt religiösa inre säger mig att sådant saneringsjobb är Guds straff för allt j-kelskap man gjort i sin ungdom... :hide:
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Ja är det så, så är detta nog bara början då anar ja :wink:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Fan..... har niinte högtryckstvätt grabbar. :D
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Golvbrunn å klinkers har ja i sovrummet, men har inte kopplat in högtryckstvätten än :wink:
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Den här stod där igår och var tydligen till salu. Men själv kom jag hem tämligen tomhänt. Var dock väldigt nära att jag köpte upp mig på en blåsprayad Topper och/eller en sen Skoterett. Hade inte raggaren som köpte skoteretten bestämt sig så hade jag blivit tvungen.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Säcken skrev:Ja skulle dit, tog fram å gjorde i ordning Limon igår som vi skulle åka i, halva släkten skulle ju med..
La mig extra tidigt igår för å va pigg, när ja kom in i sovrummet så hade pojken spytt dubbelsängen helt full...
Ja har torkat spy å tvättat hela dagen ida, tvättmaskinen går för fullt nu å för en timme sen torka ja spy senast, då var det fjärrkontrollen å soffan som fick sig en skur... Ganska trött nu...

Å nån marknad blev det inte, men mycke grejer hörde ja...
Å fy fasen ! Blä, det lät ju inget vidare.

Själv så fick jag låta bli å tänka på Backamo då det är alldeles för mycket månad kvar i slutet av pengarna nu. :x

/ Patrik
Skriv svar