Årsmodell!
Årsmodell!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte bara tipsa alla om att på mopeder med VDO hastighetsmätare står månad och år då mopeden tillverkades på botten av hastighetsmätaren (alltså under)!
<!-- </EdIndex> --></div>

Re: Årsmodell!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
?? Det du ser är möjligtvis när mätaren är tillverkad , kollade på min nosmätare står bara 10 71 mån 10 år 71 ? <!-- </EdIndex> --></div>
mptre skrev:Tänkte bara tipsa alla om att på mopeder med VDO hastighetsmätare står månad och år då mopeden tillverkades på botten av hastighetsmätaren (alltså under)!
?? Det du ser är möjligtvis när mätaren är tillverkad , kollade på min nosmätare står bara 10 71 mån 10 år 71 ? <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Årsmodell!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Håller med, mätaren kan dessutom legat på lagret innan den blev monterad på mopeden, men en liten fingervisning när mopeden är tillverkad är det. <!-- </EdIndex> --></div>S_Compakt skrev:mptre skrev:Tänkte bara tipsa alla om att på mopeder med VDO hastighetsmätare står månad och år då mopeden tillverkades på botten av hastighetsmätaren (alltså under)!
?? Det du ser är möjligtvis när mätaren är tillverkad , kollade på min nosmätare står bara 10 71 mån 10 år 71 ?