Hej!
Ny här på forumet.
Har försökt hitta info om en motor som jag har liggande i garaget, en Sachs 50/6 gs. Den fungerade felfritt fram till slutet av 70-talet då den plockades ur och hamnade i garaget. Inte körd sen dess.
Är det någon som vet mer om denna motor? Vad kan den vara värd komplett med förgasare?
Sachs 50/6 gs
Re: Sachs 50/6 gs
Jag vet inte vad den är värd men jag är intresserad av en sån
Hör av dig om du vill sälja
Janne
0705226198
Hör av dig om du vill sälja
Janne
0705226198
beror på skick vad för cylinder och topp,tändning??
finns nog en del intresserade inklusive mig själv
vad har du tänkt för pris??
0762-188531 om du vill slå en pling.
finns nog en del intresserade inklusive mig själv
vad har du tänkt för pris??
0762-188531 om du vill slå en pling.
Dom där kan vara ordentligt eftertraktade men priset beror mest på skicket.
Är den körklar direkt så springer det nog iväg rejält.
Jag köpte en sådan på annons för några år sedan, priset var 500 och det behövdes byte av cylinder/kolv och minst renovering av veven, eventuellt byte.
Trots det fick jag över 6000 för den, med några förgasare och lite annat när jag satte ut den på Tradera.

Om du vill se den köras så hittar du säkert någon på detta forum som vill bygga något kul av den.
Vill du bara ha ut så mycket pengar som möjligt skulle jag nog lägga ut den på Tradera.
Just med att lägga ut en annons på Tradera kan göras på olika sätt.
Ska man ha maximal köpkraft så ska du lägga ut en annons som avslutas vid åttatiden på kvällen (egen erfarenhet).
Jag menar att om man sitter en tidig söndagmorgon, eller vid midnatt, och lägger in annonsen så går den ut vid samma tidpunkt ett valt antal dagar senare.
Om man då sitter en tidig morgon eller på småtimmarna och lägger upp annonser är utgångstiden fel för många köpare, dom missar att sitta där när den går ut och som konkurrenssituationen uteblir helt när det drar ihop sig mest och då blir det bara några få som sitter där och följer utgången.
Hur stor skillnad det ger är svårt att säga men ju fler som sitter och följer slutet på en intressant auktion ju större är chansen att man får några spontanbud.
Är den körklar direkt så springer det nog iväg rejält.
Jag köpte en sådan på annons för några år sedan, priset var 500 och det behövdes byte av cylinder/kolv och minst renovering av veven, eventuellt byte.
Trots det fick jag över 6000 för den, med några förgasare och lite annat när jag satte ut den på Tradera.

Om du vill se den köras så hittar du säkert någon på detta forum som vill bygga något kul av den.
Vill du bara ha ut så mycket pengar som möjligt skulle jag nog lägga ut den på Tradera.
Just med att lägga ut en annons på Tradera kan göras på olika sätt.
Ska man ha maximal köpkraft så ska du lägga ut en annons som avslutas vid åttatiden på kvällen (egen erfarenhet).
Jag menar att om man sitter en tidig söndagmorgon, eller vid midnatt, och lägger in annonsen så går den ut vid samma tidpunkt ett valt antal dagar senare.
Om man då sitter en tidig morgon eller på småtimmarna och lägger upp annonser är utgångstiden fel för många köpare, dom missar att sitta där när den går ut och som konkurrenssituationen uteblir helt när det drar ihop sig mest och då blir det bara några få som sitter där och följer utgången.
Hur stor skillnad det ger är svårt att säga men ju fler som sitter och följer slutet på en intressant auktion ju större är chansen att man får några spontanbud.
så sant så sant.
20:00 - 22:00 en söndag runt lönetider ger absolut mest på Tradera
fast nu ska du sälja till mig som var först och visa intresse
20:00 - 22:00 en söndag runt lönetider ger absolut mest på Tradera
fast nu ska du sälja till mig som var först och visa intresse

Kanske någon här som vill lägga ett bud?
Kan mejla bilder.

Kan mejla bilder.
-
kolla ditt PM. har skickat 2st
-
han sålde den på tradera