Sprängskiss Zundapp

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Crickee

Sprängskiss Zundapp

Inlägg av Crickee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallo hallo, håller på och renoverar min Zundapp mustang-83a och undrar nu om det är någon som har en sprängskiss till denna motor som sitter på?? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testa www.szk.nu Svenska Zündapp klubben, kolla under TEKNIK om jag minns rätt.

Nu ska jag vara lite jobbig! Det heter inte Zündapp Mustang utan bara Mustang. Mustang är en svensk moped som fick Zündappmotorer monterade. Inte ens motorerna på Mustang är identiska med de som sitter på Zündapps mopeder. Mustangerna har drivningen för hastighetsmätaren på motorn med Dapparna har drivningen i framhjulet och saknar då dessa prylar i motorn. I övrigt är de identiska.. ja bortsett från förgasaren på många modeller.

:D

/"Herr Petnoga när det gäller Zündapp" <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framdrevet är inte lika heller.
På äldre dappemotorer är hastighetsmätardrivningen från motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Framdrevet är inte lika heller.
På äldre dappemotorer är hastighetsmätardrivningen från motorn.
Å rackarn, tidiga SC då eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte hur det är med combinetterna men på sc så
blev det drivning från hjulet -64, då teleskopgaffeln kom. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha, då lärde jag mig nåt nytt där! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar