Max ur en "vanlig" 60 kubikare?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Max ur en "vanlig" 60 kubikare?

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja som rubriken säger, är det nån som vet vad man har plockat ut som mest ur en vanlig 60 kubik sachs, med 41mm kolv fri portning, förgasaren (fri storlek) på ordinarie plats, uträknad pipa etc. i ett original-block typ? (ej slidmatning & sånt..) :hmm: staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mest hästkrafter eller mest km/h ? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Både & kanske hade varit kul å veta.. biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan börja med lite blygsamma siffror då,
så ni andra kan övertrumfa... :wink:

Körde med helt ofilad och oportad 60cc ifjol på en
2växlad Sachs.
Gjorde 58km/h.
Inte mycket kanske....men varvade så in i h---ete så
man fick stanna varannan kilometer och efterdra i princip allting....

:D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul å veta, nu tänkte jag kanske mer på nån överjävlig motorguru som lyckats.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår, men nån måste ju börja... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan ju skryta att jag har en 60cc tysk cylle som är ny iallafall säger dom att den är tysk då det står ett M på den.. Men vad vet jag görs ju inga ny tyska så. Men portarna är rätt stora på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
hammonddme100 skrev:Jag förstår, men nån måste ju börja... :wink:
thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:hmm: 7 hästar på bakhjulet å en 90-95 blås borde man lyckas med :roll:
men man ska orka oxå, blir många timmars jobb oregonian_mornincoffee.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här reportaget (i wheels 2001) var nog det som "kickade" igång moppeintresset igen för min del.. :clapping: hursomhelst Stellan Egelands Raketare var klockad till 93kmh utan lustgas! portad 7 1/2, bing 17, modifierat förbr.rum,egen pipa,4-pet... :worship: rätt bra tycker jag..
Bild

Bild

Bild
Det här från en annan tidning en som bromsbänkade div trim från förr m.m.
(Håkan Argander,Hoj & Mc service Linköping tror jag..) <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört 92km/h med portad 50cc och 32mm Dellorto,
men då är det en 6-växlad Sachs GS-motor vi pratar om. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag filade förut en Jofrab 55cc (60cc) cylinder till 80km/h på en 3 växlad compact.
Durationer 196 utblås, 140 spol, 140 insug. Avstämd pipa på c:a 9000rpm. 19mm Dellorto. Samt motoplattändning.

Fortfarande originaltoppen. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det inte nån som körde 105 km/h med sachs 50cc för något år sedan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="zappafan"]Det här reportaget (i wheels 2001) var nog det som "kickade" igång moppeintresset igen för min del.. :clapping: hursomhelst Stellan Egelands Raketare var klockad till 93kmh utan lustgas! portad 7 1/2, bing 17, modifierat förbr.rum,egen pipa,4-pet... :worship: rätt bra tycker jag..

Hmm Jag har 4 växlat tysk 60cc 17 bing och ändrat förbränningsrum. Vad kan man få ut av den månne? <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Hmm Jag har 4 växlat tysk 60cc 17 bing och ändrat förbränningsrum. Vad kan man få ut av den månne?
Det är väll bara att testa, har för mig att det finns en moppebromsbänk nån stans i Skellefteåskogarna :hmm: Vodka har nog koll på det! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar