<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja som rubriken säger, är det nån som vet vad man har plockat ut som mest ur en vanlig 60 kubik sachs, med 41mm kolv fri portning, förgasaren (fri storlek) på ordinarie plats, uträknad pipa etc. i ett original-block typ? (ej slidmatning & sånt..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan börja med lite blygsamma siffror då,
så ni andra kan övertrumfa...
Körde med helt ofilad och oportad 60cc ifjol på en
2växlad Sachs.
Gjorde 58km/h.
Inte mycket kanske....men varvade så in i h---ete så
man fick stanna varannan kilometer och efterdra i princip allting....
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan ju skryta att jag har en 60cc tysk cylle som är ny iallafall säger dom att den är tysk då det står ett M på den.. Men vad vet jag görs ju inga ny tyska så. Men portarna är rätt stora på den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:hmm: 7 hästar på bakhjulet å en 90-95 blås borde man lyckas med
men man ska orka oxå, blir många timmars jobb <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här reportaget (i wheels 2001) var nog det som "kickade" igång moppeintresset igen för min del.. hursomhelst Stellan Egelands Raketare var klockad till 93kmh utan lustgas! portad 7 1/2, bing 17, modifierat förbr.rum,egen pipa,4-pet... rätt bra tycker jag..
Det här från en annan tidning en som bromsbänkade div trim från förr m.m.
(Håkan Argander,Hoj & Mc service Linköping tror jag..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört 92km/h med portad 50cc och 32mm Dellorto,
men då är det en 6-växlad Sachs GS-motor vi pratar om. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="zappafan"]Det här reportaget (i wheels 2001) var nog det som "kickade" igång moppeintresset igen för min del.. hursomhelst Stellan Egelands Raketare var klockad till 93kmh utan lustgas! portad 7 1/2, bing 17, modifierat förbr.rum,egen pipa,4-pet... rätt bra tycker jag..
Hmm Jag har 4 växlat tysk 60cc 17 bing och ändrat förbränningsrum. Vad kan man få ut av den månne? <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Hmm Jag har 4 växlat tysk 60cc 17 bing och ändrat förbränningsrum. Vad kan man få ut av den månne?
Det är väll bara att testa, har för mig att det finns en moppebromsbänk nån stans i Skellefteåskogarna Vodka har nog koll på det! <!-- </EdIndex> --></div>