En vår och sommar som hittills strulat ordentligt.
Exempel:
Monarpeden:
Den treväxlade motorn, som delats för ny Ritovev, en vev som tydligen inte passar bolt-on.
Får sätta ihop den igen med den gamla veven (dock bytt alla lager)
Köpte en nos trampaxel från ett gammalt lager.
Då visar det sig att denna axel är 1-2 cm för lång!
Tvåväxlad motor som nyper, trots att måtten verkar stämma.
Den andra tvåväxlade, som fungerade innan, fick spatt och tramporna snurrar när motorn är igång, vilket de inte gjort innan.
Mopeden välter, när styret hakar tag i jackan.
Mustangen:
Efter en massa jobb och ihopsättande, visar det sig att motorn hamnar för högt upp i ramen på cylindersidan.
Vilket gör att jag knappt får in en förgasare samt att delar av täckplåten går ned i topplocket.
Bara att riva hela moppen och göra om, svetsa om, lacka om etc
Och den som blev så fin och som jag sett fram emot att köra i sommar

Zündapp kompis:
Skulle köra i går på längre moppetur. Allt var ok dagen innan.
Vid avfärd fanns det inget ljus.
Aha, lampan sönder.
Efter byte, nej, inte det.
Inga kablar lösa, vad har hänt :-\
Combinetten:
Fick rullas ut ur "garaget" och göra tjänst istället för kompisen, och då hade halvljuset pajat på den.
På jobbet igår:
Bokade bil i bilpoolen för diverse tjänsteärenden.
Vid sista anhalten, upptäckte jag att alla tankkort, gaskort etc hade trillat ur den ficka som sitter på nyckeln.
I princip omöjligt att hitta, och alla kort fick spärras.
Finns ännu mer exempel.
Suck!
Hur får jag bort Murphy, tips någon?