<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte till nya bromsbackar fram+bak, putsade lite lätt med slip-papper både i trumman & backarna men frambromsen tycker jag inte blev bättre ,en tipsade om att byta hölje & vajer (grövre) framförallt skulle stummare hölje göra det bättre, åsikter? (kan ju bli bättre då det nötts in längre fram i tiden..)
en bonusbild, lika vacker som en Raketare.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och förresten, nya backar? Tittar man på kartongen så ser den ju gammal ut, inte konstigt att det inte blev nån förändring <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dåliga bromsar, värdelös fjädring, usel väghållning, det är juh orginal ska vara så, funkar hjälpligt upp till 30km/h, enda tipset jag har är ett par rejäla träskor <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag limmade egna belägg på min, och det blev kanon bromsar så länge det gick sakta, men vid en åkning i Sugtina så var jag tvungen att pallnita från ca 80 blås i en nerförsbacke.
Efter det när jag ska bromsa så det enda som händer, är att framfjädringen höjer sig lite
"Hi jackers" på moppen
Raketare har nog sämst väghållning av alla moppar, men om man bara slappnar av och tänker på något annat så går det att åka riktigt fort.
Det är när man ska stanna som problemen kommer........... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rugga upp trummorna lite och tvätta gamla backar med ättika eller blästra ska visst funka också. Jag brukar bara tvätta av med förtunning och det har funkat finfint hittills. Å andra sidan så står ju mina mopeder bara <!-- </EdIndex> --></div>
Sura skrev:
Raketare har nog sämst väghållning av alla moppar, men om man bara slappnar av och tänker på något annat så går det att åka riktigt fort.
Det är när man ska stanna som problemen kommer...........
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riv itu ALLA rörliga delar i bromssystemet, rengör och fetta in så grejerna rör sig lätt. Lite smörja på rätt ställe gör underverk - minsta lilla kärvande t.ex. vid bromsarmen som pressar itu bromsbackarna kan minska bromskraften rejält... Dock inget fett i trumman eller på backarnas friktionsyta givetvis, där får det motsatt verkan! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okey det verkar som det kanske inte är topp 10 bromsar på dom, åsså är det ju rätt liten dim. på trummorna åxå.. <!-- </EdIndex> --></div>