<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som kan ge lite tips på vad man ska tänka på (och kan köpa nytt, packboxar, olja?) inför att man river ner och fixar dämpningen på framgaffeln på en sådan här zundapp? Kanske finns en sprängskiss någonstans?
Roligt med gamla klibban från Lelles, man borde få glada miner och gratis delar från dom med en sådan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä usch, en sån där är omöjlig att att renovera, bara att skrota hela moppen. Jag kan hämta den så du blir kvitt eländet
Skämt åsido, det var den mest orörda 64a? jag någonsin sett, fantastisk.
I gaffeln finns packboxar och sk glidhylsor som är istuckna. Samtliga delar finns att köpa nya så det är väl bara att beställa och byta ut. Passa på att köpa nya fjädrar när du ändå är i farten.
moppen.mine.nu har jag handlat ifrån några gånger.
Posta fler bilder på din Sport Combinette!!! NU! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! jo, en -64 ska det vara, står så på motorn också. Den är orörd men använd. Rostig krom och på sina ställen sleten lack. Men alla delar sitter där de ska förutom vredet med lås på luckan som är väck och pumpen till pakethållaren. Har någon dessa dyra lyxprylarna får de gärna pma. Tack för infon om framgaffeln, jag tänkte ringa mopedmine i morgon så får de skicka det som behövs. Angående utseendet så ska jag ev byta ut de kromdelar som finns att köpa nya och sätta dit ett cuppini-styre, inte för att vara tuff utan mer för att man sitter som ett miffo med det där orginalstyret
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med den gamla Lelles dekalen ockå,
en av dom få moppefirmorna som finns kvar, tyvvär vet dom inte riktigt vad en veteranmoppe är för nåt idag, ok det är lite ny personal nu. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill ha en 63:a med bottenlänksgaffel som jag hade när jag var ung, och det var längesedan. Hade "fyrkantigt", en tysk original Zundapp-cylinder för fläktkylning (men det hade man inte) med extra överströmningskanal och en L-kolvring, 20 mm Amal-förgasare och rätt drevning. Gick bättre än en kompis registrerade Zundapp 75cc.
En röd naturligtvis.... kanske någon dag att man får tag på en sådan igen.... Det vore kul. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60