Sida 1 av 1
renovera dämpningen i zundapp framgaffel
Postat: 02 sep 2009, 20:19
av mopedhead
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som kan ge lite tips på vad man ska tänka på (och kan köpa nytt, packboxar, olja?) inför att man river ner och fixar dämpningen på framgaffeln på en sådan här zundapp? Kanske finns en sprängskiss någonstans?

Roligt med gamla klibban från Lelles, man borde få glada miner och gratis delar från dom med en sådan

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 sep 2009, 06:48
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä usch, en sån där är omöjlig att att renovera, bara att skrota hela moppen. Jag kan hämta den så du blir kvitt eländet
Skämt åsido, det var den mest orörda 64a? jag någonsin sett, fantastisk.
I gaffeln finns packboxar och sk glidhylsor som är istuckna. Samtliga delar finns att köpa nya så det är väl bara att beställa och byta ut. Passa på att köpa nya fjädrar när du ändå är i farten.
moppen.mine.nu har jag handlat ifrån några gånger.
Posta fler bilder på din Sport Combinette!!! NU! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 sep 2009, 19:11
av mopedhead
Postat: 03 sep 2009, 19:33
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med den gamla Lelles dekalen ockå,
en av dom få moppefirmorna som finns kvar, tyvvär vet dom inte riktigt vad en veteranmoppe är för nåt idag, ok det är lite ny personal nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 sep 2009, 20:43
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin som tusan är den

Lova att du inte renoverar den
Kan även tipsa om
www.szk.nu ett rätt bra men inte fullt så aktivt forum och ska jag vara ärlig så är det härligare stämning här
Har själv en och 3 fjärdedels 64a som ska renoveras. Saknar den mäktiga framskärmen och bakre delen av kedjeskyddet tyvärr. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 sep 2009, 22:13
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill ha en 63:a med bottenlänksgaffel som jag hade när jag var ung, och det var längesedan. Hade "fyrkantigt", en tysk original Zundapp-cylinder för fläktkylning (men det hade man inte) med extra överströmningskanal och en L-kolvring, 20 mm Amal-förgasare och rätt drevning. Gick bättre än en kompis registrerade Zundapp 75cc.

En röd naturligtvis.... kanske någon dag att man får tag på en sådan igen.... Det vore kul.

<!-- </EdIndex> --></div>