vidareutveckla Jofrab 60cc på Sachs?
-
vidareutveckla Jofrab 60cc på Sachs?
Nu har jag klämt på en 60cc, 17mm Bing och en jamarcolpipa på raketarslet. Den vlev ju betydligt gladare men mycket vill ju ha mer. Någon med erfarenhet som har något tips på optimering av grejorna? Kortafd kröken så mkt det gick så nu börjar pipan direkt efter svängen.
Re: vidareutveckla Jofrab 60cc på Sachs?
Börja med att räkna tider i cylindern för att se vad för utgångspunkt du har!
Sen gör annat topplock med rätt förbränningsrum och tändsystem med retardation underverk!
Sen gör annat topplock med rätt förbränningsrum och tändsystem med retardation underverk!
-
Ja det är ju den vägen man får gå. Jag tänkte ju i första läget, lat som jag är åka snålskjuts på någon som redan har lite koll på just denna kombon. Ska visst finnas ngt vettigt lock att köpa om jag inte minns fel?
- SachsMekarn
Om du har original luftburk så kan du byta till ett med fäste för "sportluftfilter". Originalburken stryper ganska mycket. Topphastigheten ökade hela 8km/h för mig med den burken, men inte säkert att du få samma resultat.
Lånar tråden lite, hoppas det är ok? Vet någon om Compactens bakdrev passar på Raketen. Har lite hemtrim på min Raket -61 men alldeles för mycket varv. Har bytt till 14 drev fram men kan inte hitta ett lämpligt bakdrev. Har 34 nu.
Glömde nämna att den är tvåväxlad om nu någon inte har räknat ut det.
- ZVEZDA M50
pete22>>
Jag tror att det är effektivare om du skapar en egen tråd istället för att ställa en fråga som inte ens är i närheten av trådskaparens ämne.
Jag tror att det är effektivare om du skapar en egen tråd istället för att ställa en fråga som inte ens är i närheten av trådskaparens ämne.
-
Jag har inget luftfilter alls på den nu. Har 14-36 drevning nu och den varvar fortfarande ur bra så lite drev till tål den. GPS:ar ca 60 i nuläget men mkt vill ha mer ju. Om någon har lite porttips, höja cyl lite kanske?
-
Ikväll var den riktigt på hugget. Nålade in den ordentligt, så mkt luft jag vågade i däcken och 70,2 blås på gps:en! Otroligt att det håller tänkte jag och exakt då tvärnöp den. Tur att man inte hängde ner och vred på nålen just då! Den släppte igen när den fått kallna och clindern såg inte farligt dålig ut. Men nu när den är av igen måste ju filen fram på något vis. Men hur och var?
om du söker på duratoner respektive porttider på forumet så hittar du nog en hel del att läsa.
erlan
erlan
-
Jag tänkte mäta upp den och se hurdetn ligger. Min första tanke med den här tråden var att höra om någon redan gjort det och hade lite mått att dela med sig av.