Flakmoped, hvilken modell?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
OP1

Flakmoped, hvilken modell?

Inlägg av OP1 »

Hei,
Er det noen som kan hjelpe en nordmann med å identifisere denne flakmoppen, -er det en modell 1210? Ramnummeret er 107436... Årsmodell ca? Noen som vet hva korrekt bakhjulsdiameter skal være?
Takk for svar!

Mvh
Odd Petter
Bilagor
Flakmoped1.jpg
Flakmoped1.jpg (506.11 KiB) Visad 1718 gånger
Arnemo

Re: Flakmoped, hvilken modell?

Inlägg av Arnemo »

Hvis det er en 1210 skal den ha 23 x 2.25 bakdekk. Ser ut som typeskiltet er lakkert over? Prøv å myke opp lakken med Lynol og skrap den av.
OP1

Inlägg av OP1 »

Takk for svar. Hjulet som sitter på nå er 15 tom og helt sikkert ikke originalt. Har sett andre steder at det skal være 19 tom på 1210, men det er kanskje ulike måter å måle på? Noen som vet hvilken årsmodell dette kan være utfra rammenummeret? Og fargekoder på originalfarger (grå og blå?)?
Arnemo

Inlägg av Arnemo »

I noen tilfeller kan 19'' være det samme som 23''! Det er to måter å benevne diameteren på dekk på. På noen står det 19'' og det er ment at de skal stemme på 19'' felg. Innerste diameter er 19'' og med 2'' gummi blir ytterste diameter 23''. Nye dekk er så vidt jeg vet benevnet med ytterste diameter. Jeg hadde en Puch på visning hos Biltilsynet en gang. Måtte tegne, forklare og til dels krangle for å få den godkjent. I den gamle typegodkjennelsen var dekkene benevnet med innerste diameter, jeg hadde nye dekk som dermed ble 4'' "for store".
Skriv svar