Tack och bock ! Glada tillrop är alltid uppskattade.
Randningen är maskad och airbruschad.
Helrenovering var enda alternativet eftersom precis allt var fastbekat efter typ 50 år i lada.
Den var komplett sånär som ena TWN märket, som frästes ut i ett Arborrverk med en programtid på 3 timmar

EDIT: Fräsningen av skylt och muttrar fixade en kollega, tack M.A. !
Hjulmuttrarna bak var knepiga också, originalen var för dåliga för omkromning och gängan var 3/8 26 BSCY så efter en del jakt fick jag tag i en bit 17mm sexkantsämne i rostfritt maskinstål och en gängtapp från England och fräste nya, en hel del slip och polering blev det.
Mest tålamodsprövande var dock styrlåset, jag saknade nyckel och fick slå ut den gamla cylindern. Hittade inget nytt som passade så jag fick laga det gamla med hemmagjorda stift och tillverka en ny nyckel med låset som utgångspunkt ( den lokala låssmeden hade inte så tunt ämne som krävdes, 0,45 mm). Nyckeln är utskuren ur en 2mm rostfri plåt och framfilad för hand. Tog samtliga lunchraster i en månad i anspråk att få till cylinder + nyckel, men det är väl detaljerna som räknas ;) ?
