Inte riktigt rätt forum för Suzuki TS50X delar men va fasen finns kanske någon här som bygger nå´t och behöver en motor eller nå´t.
Har sålt min moppeenduro och städar garaget:
5-växlad TS-motor utan tändsystem/svänghjul/cylinder/kolv/förgasare.
Dellortokopia 17.5mm PHBG (har jag för mig den heter, klämfäste i alla fall) med insug till TS-cylinder.
3st olika expansionskammare till TS, Proma, Gianelli 50 (i princip i nyskick) och Gianelli 80.
Cylinder Eurokit 47mm i mycket bra skick inkl. kolv.
"Tyskcylinder", 50cc ostrypt tyskt utförande, köpt i Tyskland, tyvärr saknas kolv som enligt säljaren skall vara första överdimensionen, gängorna för avgaspinnbultarna är lagade med Helicoil liknande insatsgängor, fin i loppet.
"Tysktopp" för 50cc cylinder med mycket bättre förbränningsrum och komp än den svenska varianten, i mycket bra skick.
Skall finnas elsystem och svänghul som kommer att komma fram vid fortsatt städande och säker mer prylar, fyller på om det finns något intresse, eller PM:a mig om det är något speciellt ni söker motormässigt till TS50X motorn så får jag motivation att städa vidare.
Hittade lite till...
Reedventiler till TS, stål, glasfiber och kolfiber.
2st helt nya aldrig använda K-Star K50 50cc toppar.
Tun´R PWK 21 mm Mikuni kopia helt ny, skall vara en av de bättre kopiorna enligt fjuniga fjortisar.
Någorlunda komplett (ser ut att vara komplett men det saknas kanske något, är i delar) Dellorto 21mm PHBG kopia, även denna passar TS-insuget, alltså klämfäste.
Framgaffel till Suzuki RM80, årsmodell runt -90 komplett med styrkrona, alu-framhjul (17") med skivbroms, bromsok, bromsslang och bromscylinder (själva bromshandtaget är böjt och lite kortare än vad det borde vara), framhjulet har Trelleborg crossdäck i ok skick, tror även att jag har ett helt oanvänt Trelleborg 17" cross framdäck som i så fall medföljer men alu-fälgen är inte speciellt rund, har varit med om mååånga rundor på crossbanan så den har få tagit en del styk, fullt körbar på crossbana men lämpar sig inte för landsvägskörning.
Bakdämpare till samma Suzuki RM80.
Helt oanvänt Maxxis 18" crossbakdäck, passar som ett smäck på TS eller DT bakhjul, lite jobbigt att kränga för hand bara, det går (jag har gjort det ett par gånger...) men kräver tålamod och styrka i nävarna.
Tror det finns mer...
Hittade även en del Aerox och Senda delar från grabbarnas moppetid men då är jag inne på helt fel forum om det inte är någon som håller på med barnens eller kanske barnbarnens moppar.
Finns det något som intresserar dig så skicka ett PM, jag lovar att priserna inte kommer att skrämma dig.
Bilder skickas på begäran.