det här började jag med,köpte den på mopedum här i Nynäshamn,nära för en gångs skull.den var komplett utan motor,men resten såldes av. images upload
efter blästring post a picture
efter kopparkörning
Maximal skrev:Vad har du gjort med tanken? Vad menar du med kopparkörning? Den ser ju helt nyförkromad ut!
Man förkopprar alltid före förkromning. Dels fäster kromet bättre och så används kopparn som en slags spackel/filler så man lättare kan få en spegelblank yta. Kromet fyller inte ut några repor, det som syns innan kromning syns lika bra efteråt.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
imagen
fått lite färg på det här pic upload
försökt att förbättra gaffeln,satt i mässingsbussningar istället för plastbussningarna free upload
och svetsat i mutterstycken så det går att dra fast överkronan lite bättre free upload image
den nedre är den jag ska använda.den övre är som det ser ut orginal
förkoppring och förkromning kan man inte göra själv,det får man lämna in och få gjort. avkromningen får man också lämna in. det man kan göra själv om man har riktiga sliptrissor och maskiner är poleringen,men det behövs mycket träning för att bli bra på det.poleringen får jag hjälp med av en kompis,sen lämnar han in det på kromfirman