Svetsa i sachskåpan?
Svetsa i sachskåpan?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! undrar om man kan svetsa i växlelkåpan till forväxlade. Ni vet de vanliga med att det är trasigt där man för in växelaxel. Undrar om man kan köra igen hålet men en alu svets och sen borra upp det. Eller brinner det upp? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en bekant som har en mekanisk verkstad. Motvilligt har han lagat några kåpor åt mig. Han säger att dessa kåpor även inbördes har olika legeringar dvs. man får prova sig fram försiktigt på varenda kåpa.
En kåpa hade gått av rakt över växelmekaniken och den lyckades han laga. Är inte säker men jag tror att han MAG-svetsade.
Med detta så vill jag ha sagt att det går att svetsa om man har kunskapen. Svårast är det nog att hitta någon som har kunskapen och viljan. Att han svetsat åt mig tillhör undantagen då vi känner varandra sen 30 år tillbaka och skoltiden. <!-- </EdIndex> --></div>
En kåpa hade gått av rakt över växelmekaniken och den lyckades han laga. Är inte säker men jag tror att han MAG-svetsade.
Med detta så vill jag ha sagt att det går att svetsa om man har kunskapen. Svårast är det nog att hitta någon som har kunskapen och viljan. Att han svetsat åt mig tillhör undantagen då vi känner varandra sen 30 år tillbaka och skoltiden. <!-- </EdIndex> --></div>
-