Svetsa i sachskåpan?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
NRoos

Svetsa i sachskåpan?

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! undrar om man kan svetsa i växlelkåpan till forväxlade. Ni vet de vanliga med att det är trasigt där man för in växelaxel. Undrar om man kan köra igen hålet men en alu svets och sen borra upp det. Eller brinner det upp? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glöm det, många har provat, men ingen har lyckats,
kan ibland funka med kemisk metall om brottet sitter på rätt ställe <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du menar : många har provat, men har nån lyckats ? <!-- </EdIndex> --></div>
NV

Inlägg av NV »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en bekant som har en mekanisk verkstad. Motvilligt har han lagat några kåpor åt mig. Han säger att dessa kåpor även inbördes har olika legeringar dvs. man får prova sig fram försiktigt på varenda kåpa.
En kåpa hade gått av rakt över växelmekaniken och den lyckades han laga. Är inte säker men jag tror att han MAG-svetsade.
Med detta så vill jag ha sagt att det går att svetsa om man har kunskapen. Svårast är det nog att hitta någon som har kunskapen och viljan. Att han svetsat åt mig tillhör undantagen då vi känner varandra sen 30 år tillbaka och skoltiden. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kemisk metall nu men det håller inte ett piss. Har ingen lust helelr att läga ut 700 spänn för en kåpa då jag tycker jag har lagt ut nog mycket redan på den där skit motorn... :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kåpan är av magnesium. går att svetsa i av profs . Jag har sett lagningar som är fantastiska. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle tro att nya kåpor är på gång

Om dom ändå ska ta fram ytterkåpor så varför inte
(handlar nog snarare att få ut en fet slant för dom första ,tyvärr) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske man skulle försöka få folk å röra på arslet med andra ord om det går att svetsa så :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar