En kollega vill veta vad en Rex Miniped kan vara värd? Och är någon intresserad? Jag kan vidarebefodra hans kontaktuppgifter vid intresse. Han måste göra sig av med en del saker pga flytt.
Moppen startar och går bra, han körde den till jobbet förra sommaren ett antal ggr utan stopp. Bruxskick, originalfärg, lite rostigt krom osv. Ej original sadel.
Bifogar en bild också
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
De där brukar inte vara så dyra. Mellan 2500-3500:- skulle jag gissa på. Rostfritt ex. kanske 4000-5000:-
Om någon är sugen på den så kan jag meddela att det finns fin-fina trim till denna motor. Inte är de dyra grejer heller, har sett upp till 80cc köpestrim på tyska e-bay. Motorn finns i flera varianter Sachs modell 504 (och 505) men cylinder, kolv och slaglängd är samma.
vill bara tillägga att 505 motorerna finns med 47cc och 42mm slag och 49cc och 44mm slag.
och billigt, ja jo allt är ju relativt. priserna börjar på ca 150 euro för nytt, och en fin beg cylinder brukar sluta på100+ euro.
erlan skrev:vill bara tillägga att 505 motorerna finns med 47cc och 42mm slag och 49cc och 44mm slag.
och billigt, ja jo allt är ju relativt. priserna börjar på ca 150 euro för nytt, och en fin beg cylinder brukar sluta på100+ euro.
erlan
Jaha, så 505:an har två olika slaglängder. Man lär sig alltid nått nytt. När jag kollade låg priserna under Sachstrim i Sverige, men de kan ju ha stigit. Men det finns en uppsjö med delar till dessa. Jag har dock bara kollat 504 & 505 kompatibla delar I butiker. Rexen har en 504.