Trimma

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Ollepögen
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 mar 2015, 20:52

Trimma

Inlägg av Ollepögen »

Jag har funderat ett tag på att spara ihop den steg 2 portade cylindern som finns på RN motor, hur mycket kraft ger den ut,
Var kan man köpa en passande förgasare och funkar den med original vevstaken och vevaxeln
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5465
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Trimma

Inlägg av Micke S »

Gissar på 3,5 hp och 65 km/h med den cylindern och 15 mm förgasare om det är en planad topp till och vettigt avgasystem (t.ex. Jamarcol). Vet tyvärr inte vart det går att få tag på bra 15 mm originalförgasare.

Här är en original Dellorto 17 mm som troligen skulle bli bra. http://www.twostroke.se/product.asp?product=21114 Men det gäller att kolla att den får plats. Jag körde med en 17 mm U-båt förgasare (kopia) på en Flinta med likande trimningsgrad (lite mer portning kanske) och det fungerade bra.

Original vevparti är OK om det och ramlagren är friska.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Ollepögen
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 mar 2015, 20:52

Re: Trimma

Inlägg av Ollepögen »

Men när jag kommer upp i höga varv skramlar något runt cyllen, vad kan det vara och vågar jag köra men original vev då med.
Skriv svar