Krök F50 el Golden Champ

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
S_Compakt

Krök F50 el Golden Champ

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kröken till en F50 el Golden Champ som har en speciell böj uppåt , den finns väl inte att köpa ny ?

Tips på liknande som man kan använda istället... <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hydralbock med 28 bockfixtur, 3/4 rör är väl 27 mm utvändigt, kolla med en rörkrökare nära dig <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tänkt på det ,men då spricker väl ytskiktet ? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njaee,,,, när man bockar förkromade kopparrör upp till dim 22 så klarar sig kromet, visserligen är dom rören glödgade, så det blir ingen materialdragning vid bockning.

vad jag förstår så är det väl bara en liten tjing på max 30 grader uppåt :?: testa med en vanlig, sen kan du sälja dyrt på tradyra sen.

jag har tyvvär ingen hydralbock längre, den läckte så jäkligt med hydralolja så skrotnisse fick ta den <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för tipset ska prova , tycker att cromet håller bättre för värmen nu än förr
Kanske helt enkelt är billigare att hålla bättre kvalitét numer <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar