Rätt eller fel
Rätt eller fel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är eran inställningen till att måla en moped/Mc i en färg som den aldrig fans i.Tex en pippigul Cresent 2000.
Att man inte gör det på en HD som är värt 150000kr känns självklart men på ett fordon som aldrig kommer att vara värt mer än max 10000kr. <!-- </EdIndex> --></div>
Att man inte gör det på en HD som är värt 150000kr känns självklart men på ett fordon som aldrig kommer att vara värt mer än max 10000kr. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror väl lite hur man själv känner, som att lacka en crescent 2000 i bra originalskick knallgul tror jag nog inte på eftersom den har bästa veteranvärde och känsla om den får vara som den är
däremot ett oräddningsbart objekt som saknar delar och dyligt är ju perfekt att bygga om till custommoppe
går ju att använda mycket främmande delar att komplettera en sådan moppe med så det blir ett kul bygge..
finns ju folk som bygger om en HD oxå fast den är ruskigt dyr..
<!-- </EdIndex> --></div>

finns ju folk som bygger om en HD oxå fast den är ruskigt dyr..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Re: Rätt eller fel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
?? HD´n skulle väl inte ens tappa en krona om det var seriöst lackerat <!-- </EdIndex> --></div>Nikke skrev:Vad är eran inställningen till att måla en moped/Mc i en färg som den aldrig fans i.Tex en pippigul Cresent 2000.
Att man inte gör det på en HD som är värt 150000kr känns självklart men på ett fordon som aldrig kommer att vara värt mer än max 10000kr.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där är en fråga jag också ställde mig när jag skulle lacka min Skoterett. Var inne på mattsvart med kawagröna fälgar och en massa andra roliga ideer.
Det slutade med att den blev vit, nån nästan originallik kulör.
Fan så tråkigt men original kändes mest rätt... <!-- </EdIndex> --></div>
Det slutade med att den blev vit, nån nästan originallik kulör.

Fan så tråkigt men original kändes mest rätt... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Färg går väll alltid att byta till originalkulör om man vill... Det är mer synd att börja kapa och trixa enligt mitt tycke. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Re: Rätt eller fel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vet dock ingen veteranmoped alls som skulle passa i pippigult t.ex.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Var och en får ju göra som dom själv vill med sina egna grejer tycker jag.Nikke skrev:Vad är eran inställningen till att måla en moped/Mc i en färg som den aldrig fans i.Tex en pippigul Cresent 2000.
Vet dock ingen veteranmoped alls som skulle passa i pippigult t.ex.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Personligen är jag för originalrenoveringar.
Sedan om moppen är skrot/kapad eller modellen inte har något högt samlarvärde eller är av en "vanlig" modell så kan jag tänka mig att frångå originallacken, vilket jag ändå aldrig tycks göra.
Men som sagt, lack går alltid att byta värre är det med kapningar och ombyggnationer av originalmoppar.
Det beror väl också på vad du har tänkt med mopeden också. Vill du senare kunna sälja den till det rätta värdet så är det originalvägen du ska gå.
En HD blir mer värd i customlack, medans mopeder blir mindre värda. <!-- </EdIndex> --></div>
Sedan om moppen är skrot/kapad eller modellen inte har något högt samlarvärde eller är av en "vanlig" modell så kan jag tänka mig att frångå originallacken, vilket jag ändå aldrig tycks göra.

Men som sagt, lack går alltid att byta värre är det med kapningar och ombyggnationer av originalmoppar.
Det beror väl också på vad du har tänkt med mopeden också. Vill du senare kunna sälja den till det rätta värdet så är det originalvägen du ska gå.
En HD blir mer värd i customlack, medans mopeder blir mindre värda. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det ingen jätte fin customlack jag tänkte på, utan en amatörmässig garagelack, tror inte att man på nåt fordon ökar värdet med den.
Men ägandets glädje kommer att öka för mig.
skulle man ångra sig så går det ju alltid att lacka den i original färg.Jag har inte ändrat nåt annat.
I värsta fall så köper man en ny på blocket som nån har lagt ner sin själ i och oräkneliga kvällar o helger, för 10 tusen. <!-- </EdIndex> --></div>
Men ägandets glädje kommer att öka för mig.
skulle man ångra sig så går det ju alltid att lacka den i original färg.Jag har inte ändrat nåt annat.
I värsta fall så köper man en ny på blocket som nån har lagt ner sin själ i och oräkneliga kvällar o helger, för 10 tusen. <!-- </EdIndex> --></div>