Rätt eller fel

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Nikke

Rätt eller fel

Inlägg av Nikke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är eran inställningen till att måla en moped/Mc i en färg som den aldrig fans i.Tex en pippigul Cresent 2000.
Att man inte gör det på en HD som är värt 150000kr känns självklart men på ett fordon som aldrig kommer att vara värt mer än max 10000kr. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror väl lite hur man själv känner, som att lacka en crescent 2000 i bra originalskick knallgul tror jag nog inte på eftersom den har bästa veteranvärde och känsla om den får vara som den är :) däremot ett oräddningsbart objekt som saknar delar och dyligt är ju perfekt att bygga om till custommoppe :wink: går ju att använda mycket främmande delar att komplettera en sådan moppe med så det blir ett kul bygge..

finns ju folk som bygger om en HD oxå fast den är ruskigt dyr.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt

Re: Rätt eller fel

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nikke skrev:Vad är eran inställningen till att måla en moped/Mc i en färg som den aldrig fans i.Tex en pippigul Cresent 2000.
Att man inte gör det på en HD som är värt 150000kr känns självklart men på ett fordon som aldrig kommer att vara värt mer än max 10000kr.
?? HD´n skulle väl inte ens tappa en krona om det var seriöst lackerat <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där är en fråga jag också ställde mig när jag skulle lacka min Skoterett. Var inne på mattsvart med kawagröna fälgar och en massa andra roliga ideer.

Det slutade med att den blev vit, nån nästan originallik kulör. :oops:

Fan så tråkigt men original kändes mest rätt... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Färg går väll alltid att byta till originalkulör om man vill... Det är mer synd att börja kapa och trixa enligt mitt tycke. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Rätt eller fel

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nikke skrev:Vad är eran inställningen till att måla en moped/Mc i en färg som den aldrig fans i.Tex en pippigul Cresent 2000.
Var och en får ju göra som dom själv vill med sina egna grejer tycker jag.

Vet dock ingen veteranmoped alls som skulle passa i pippigult t.ex.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Personligen är jag för originalrenoveringar.
Sedan om moppen är skrot/kapad eller modellen inte har något högt samlarvärde eller är av en "vanlig" modell så kan jag tänka mig att frångå originallacken, vilket jag ändå aldrig tycks göra. :?
Men som sagt, lack går alltid att byta värre är det med kapningar och ombyggnationer av originalmoppar.

Det beror väl också på vad du har tänkt med mopeden också. Vill du senare kunna sälja den till det rätta värdet så är det originalvägen du ska gå.
En HD blir mer värd i customlack, medans mopeder blir mindre värda. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Nikke

Inlägg av Nikke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det ingen jätte fin customlack jag tänkte på, utan en amatörmässig garagelack, tror inte att man på nåt fordon ökar värdet med den.

Men ägandets glädje kommer att öka för mig.

skulle man ångra sig så går det ju alltid att lacka den i original färg.Jag har inte ändrat nåt annat.

I värsta fall så köper man en ny på blocket som nån har lagt ner sin själ i och oräkneliga kvällar o helger, för 10 tusen. <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bort <!-- </EdIndex> --></div>
Nikke

Inlägg av Nikke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, jag kapar inget, tycker också att det känns fel.
Så det går att återställa den som den ska se ut, om man skulle vilja det. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar