Genom att det finns så mycket delar i bra skick och lacken inte matchar upp mot allt sådant behöver jag kladda på ny färg. Det är ju ganska lätt att få svart snyggt själv om man lägger ner jobb på förarbetet och sedan sprayar med mattsvart bas och sedan klarlackar och polerar. Det får ske längre fram, det viktiga var att rädda undan objektet genom att det är mycket svårt att hitta kompletta Zundapp med vettiga motorer för rimliga pengar. Den här kostade 10,200 kr och det hade inte ens gått att få ihop en sådan motor komplett för de pengarna.
Motorn är en renoverad 4 vx med Athena Supertherm, Ritovev, rakskuren transmission, Kokusantändning och förstärkt koppling. Det är faktiskt den första Zundappmotor som jag har kört där alla växlar fungerar perfekt och är lättarbetade både vid upp- och nedväxlingar.
Det var lite oklart hur det hade passat att hämta moppen så Raketaren åtog sig att hämta och förvara den åt mig. Det var verkligen jysst, stort tack Roger ! Men det fungerade att samordna med säljaren i går så det blev för sent för kunna stanna till och fika hos Roger. Jag var inte hemma förrän vid midnatt ungefär. Det går ju inte att köra i samma hastighet som vanligt med kärra om man ska se till att ha körkortet med sig hem... Zundappen fick ligga och boa på ett par gamla dynor så att den slapp så och vingla och det var också ett sätt för att inte dra på sig för mycket uppmärksamhet. Om det t.ex. hade varit en laserkontroll hade jag kunna passera i laglig bilfart för EU-kärran syns inte alls på håll bakom bilen och då är det för sent att mäta när man passerar i 110 eller vilken fartgräns som råder på sträckan

Det finns väldigt många vackra avsnitt efter vägen när man åker E4an upp till Östersund. Jag hade ingen riktigt kamera med utan det blev lite bilder med kameramobilen men det fungerar tillräckligt bra när det är ljust.