finns de fler på forumet som har en dbs safir??
-
finns de fler på forumet som har en dbs safir??
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->undrar om de finns fler här som har en dbs safir?? de verkar inte va så vanliga längre. ja har som sagt skaffat mig en! söker sidostöd till den då fästet finns kvar! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte nu längre. Jag hade en som enligt emblemet under framlyktan skulle heta DBS Saxonette. Den moppen hade emellertid inte automataren som du väl har.
Trevlig moped, ganska bekväm (jag hade limpa) och gedigen. Sachsmotorn var väldigt stark.
Det finns några riktiga hejare på de här mopparna i hemlandet Norge. Här är ett bra forum:
http://www.tempo-online.net/phpBB2/index.php <!-- </EdIndex> --></div>
Trevlig moped, ganska bekväm (jag hade limpa) och gedigen. Sachsmotorn var väldigt stark.
Det finns några riktiga hejare på de här mopparna i hemlandet Norge. Här är ett bra forum:
http://www.tempo-online.net/phpBB2/index.php <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
Dbs safir
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!jag har en Dbs safir årsmodell 68 tvåväxlad sachs.En underbar moped jag har den med halvlimpa på som jag brukar kalla den för.Och att hitta stödet är väl inte så lätt.Såg för ett tag sedan en som sålde en massa delar till safir på blocket.Men kom inte ihåg om det var något stöd med där.Är den i bra skick så var rädd om den.Dom är inte så vanliga.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja den e sliten men kompplett ånär som stödet. o dom fanns utan automat så var inte orolig det e nog i sin ordning, vill me ha halvlimpa till min men de hittar man nog aldrig. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Dbs Safir
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Igen Jag var ute och åkte en sväng nu i kväll.Och jag tittade vad den verkligen heter och det var Dbs Safir Swing årsmodell 68 med orginal motor 2växlad Sachs.Jag såg din Dbs på forumet och tycker inte att den var för sliten,Så jag tycker att du ska renovera upp den till det skick du själv vill ha den i.Och bevara den för det är en underbar moped att åka på.Själv så har jag tagit ur pluggen ur den och honat loppet med nya kannringar den går som en dröm.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja ganska sliten e den med rostiga skärmar. men annars i skapligt komplett skick. ska ha den i patinerat originalskick e tanken. de e den stilen ja gillar. original ska de va. ev skaffa en cylle utan plugg. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248