nållös encarwi förgasare flödar över

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
björken99

nållös encarwi förgasare flödar över

Inlägg av björken99 »

tjena har köpt en crescent och jag tror det är en 1175 och förgasaren är en utav modellen utan trottelnål.

Men problemet är att den flödar över direkt man har kran på och jag kan inte hitta något fel på förgasaren
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: nållös encarwi förgasare flödar över

Inlägg av Micke S »

På en del förgasare kan flottören flyttas på nålen. Kolla att flottören inte sitter för högt. Du kan ju testa att flottörventilen håller tätt också om du tar bort locket och blåser genom en slang när du håller emot lätt med nålen.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
björken99

Inlägg av björken99 »

okej aa får testa det då. tack för svar
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Kan du skaka den lätt och känna om den är tom eller om det verkar finnas bensin i den?
Om du har bensin i den är den otät och då får du fel flottörnivå eller så lyfter den inte alls och släpper igenom allt direkt.

Om du tar en mugg med ljummet vatten och lägger flottören i kan du se om den är tät.
Håll den under ytan och se om det börjar komma luftbubblor från flottören, då läcker det i någon skarv.
Grunden till detta är att vattnet värmer luften i flottören och luften pyser ut där det kan.

Om det är en mässingsflottör kanske du kan löda hålet, om det är en plastflottör kanske du kan limma läckan men i vilket fall måste du se till att få ut all bensin innan du tätar hålet.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Mera råd...

Folk brukar ha en förmåga och vända den flottören upp och ned. Har sett det fler än en gång :D

Text, bokstäver och nålspets uppåt :)
björken99

Inlägg av björken99 »

Tack för alla svar. Verkar inte som att den är tät men ändå inte har nog med flytkraft. Det är en mässingsflottör men om jag får tag i en passande i plast så kanske det funkar.

Sen tänkte jag fråga om jag gjort en bra affär betalade 3500 och det är i bra bruksskick
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Verkar inget fel på priset efter din beskrivning men för bättre bedömning kanske det är dax och lägga in bilder på fyndet :D
Skriv svar