Puch Montana bygge

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
samuelsoderstrom
Kontakt:

Puch Montana bygge

Inlägg av samuelsoderstrom »

Är de flesta här på forumet bara intresserade av orginal utseende eller låter ni er kreativitet vandra iväg lite?
Jag lät fantasin flöda (delvis för att hämma min "nån gång mc-dröm") och gjorde lite av en caferacer av min gamla Montana. Tycker den blev rätt cool ändå, även om det sticker i någons ögon att "trasha" en veteranmoppe på det viset :D
Montana
Montana
image.jpg (159.17 KiB) Visad 2228 gånger
TolvNollNio

Re: Puch Montana bygge

Inlägg av TolvNollNio »

Ös på bara! thumb_up
Sitsen ser lite.. mindre bekväm ut :lol:
Men vill nog vara petig och undra om det inte är en Nevada du byggt om?
Fläktkyld motor liksom..
Och vad har du förstört på den om du skulle få för dig bygga tillbaks?
Bakskärmen? Elller den är bytt till ickeorginal?
Har du resten av delarna till den så spar dom.
Fattas dom så tja då gjorde du nåt kul av den istället för att jaga ihjäl dig för orginalstuk.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Kul att sväva ut lite,nån mer förändring som står på tur under vintern ?
Maximal

Inlägg av Maximal »

Det skulle behövts en avslutning på sadeln som knyter an till tankens linjer, nu ser det väldigt.. avhugget ut.
Bild

Vad är det för styre du använt? Skulle behöva köpa ungefär något sånt till mitt bygge, nu sitter ett hemsvetsat ungefär i den stilen där (kromet förstört)
samuelsoderstrom
Kontakt:

Inlägg av samuelsoderstrom »

Ja nevada naturligt vis! Måste fått en blackout där :shock: . Jag tänkte jag skulle göra en klassisk caferacer avslutning men jag är inte jätte förtjust i dom så det fick bli en flat gillar det lite avhuggna avslutet.. Där av har jag ju kortat ner ramen och bakskärmen så blir nog endel svetsjobb om man ska dra på alla orginal delar igen.. Den oranga färgen hittade jag i källaren och tänkte göra som provsyning men jag fastnade lite för den så får se om jag gör en ny eller inte. Den är dock skönare än den ser ut men jag lär ju inte åka många mil i sträck :D .
Nästa projekt är att få min compact att gå fint och snygga till den lite. Det är egentligen frugans så hon har varit bestämd om att jag inte får bygga om den för mkt :)
Återkommer om vart jag köpt styret!
Skriv svar