Sadel till Skoterett samma som till monarscoot?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Sampee

Sadel till Skoterett samma som till monarscoot?

Inlägg av Sampee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Letar efter ny sadel eller ev sadelklädsel till Skotereten. Är det samma sadel som till Monarscoot eller någon annan Monark/Crescentmodell?
Det verkar svårt att hitta sadel till Skoteretten, mopedfantasterna har ett överdrag, men frågan är om det är rätt?
http://www.mopedfantasterna.se/components/com_virtuemart/shop_image/product/c28511872f0f16fca98ea92ccef3c1b4.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoteretten har en egen design på sadel, samma gäller 2000 och Monarscoot.
Klädseln på länken ser ut att passa Monarscoot.
Prata med Rune, han gör klädslar. Kolla lista här:
http://www.raketsport.com/sadelkladslar.htm <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sadel över om du är intresserad. Har själv klätt om min skoterett med Runes klädsel och den är jag mycket nöjd med. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du fler skoterett sadlar pälle. vill minnas att du skulle sända en klädsel till mig. mvh Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:har du fler skoterett sadlar pälle. vill minnas att du skulle sända en klädsel till mig. mvh Niklas
Jo jag har ju en komplett extrasadel med bra stoppning. Du kanske är sugen på den?

Klädseln jag ska skicka är ju den som jag bytte ut på min. Kanske dax att skicka den snart... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm dax nu vettu att skicka den vettu. hihi :P :P <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja vad fasiken, jiffypåse saknas. Kanske vi tar det i samband med ett ev byte, cylle/drev? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de kan vi nog kanske göra vettu <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Sampee

Inlägg av Sampee »

Pälle skrev:Jag har en sadel över om du är intresserad. Har själv klätt om min skoterett med Runes klädsel och den är jag mycket nöjd med.
Hur är skickat på den du har?
Vad tar Rune för jobbet att klä om en skoterettsadel? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Sampee skrev:
Pälle skrev:Jag har en sadel över om du är intresserad. Har själv klätt om min skoterett med Runes klädsel och den är jag mycket nöjd med.
Hur är skickat på den du har?
Vad tar Rune för jobbet att klä om en skoterettsadel?
Min är helt OK i stoppningen, ska man vara petig kanske man ska limma i nån liten bit skumgummi på nåt ställe men det behövs egentligen inte. Klädseln har några skador som man ev kan laga.

Vet inte om Rune klär om sadlar också. Tror att han bara syr upp dom. Är dock inga problem att klä om. Köp ett big-pack klämmor på t e x Clas Ohlson och en tub kontaktlim så är saken biff.

Limma - spänn - kläm fast.

Givetvis bör man provmontera innan, dra och spänna och se hur det ser ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar