har plockat isär nästan hela mopeden nu o börjat göra ren lite saker. den va inte i så hemskt skick som ja trodde. visst lacken e skit men de e ett bra objekt under, började slipa ner tanken lite smått nu ikväll.o döm av min förvåning. under all eländig färg finns en mer eller mindre buckelfri o rostfri tank utan minsta läckage någonstans, gissa om ja vart glad. hittade även lite originalkulör bakom lyktan o på andra ställen.
de va roligt tycker ja. men till vissa personers besvikelse blir de andra färger på den. vill ju ha den på mitt vis. Eftersom det tydligen är årsmodell -61 så har färgkombinationen varit Åskblå/gråvit. någon som har bild på den kombinationen av kulörer??

har slipat av tanken nu så den börjar bli klar för grundfärg.
blir nog fler bilder innan kvällen e slut, ska fortsätta slipjobbet.
har börjat tvätta av färg på skalet o de kommer fram originalkulör och original klistermärken. foto kommer!

grundade även kåpan över styret för ja va nyfiken o se hur de vart me underarbetet. så nu ligger den på tork.

fortsatte slipjobbet lite förut. plåtrent ska de bli. putsade även cromeringen runt lyktan. den va finare än väntat.

gjorde iordning strålkastaren också ikväll. den va i bättre skick än ja trodde under all smuts. visst finns de märken i cromet men de hör väl till på saker som är 48 år. men de vart iaf blankt o fint

idag vart de inte så mkt gjort. har satt ihop motorn men nya skims. så nu e alla glapp borta mer eller mindre, känns skönt. imorgon blir de montering av cylinder med mera. fick ett nytt drev med posten idag med.
lackade även styrkåpan för o se resultatet på färgen! slänger upp en bild. den stämmer ej riktigt i färgen för den e tagen me min mobil bättre bilder kommer en annan dag. slänger me en bild på motorn kluven me.

kollade under sadeln nu ikväll. den är extremt dålig i stommen men under en hemmagjord förstärkning satt typ skylten. se bilden.

tog 2 nya bilder nu ser ni färgen mer exakt. detta e de enda delarna som fått färg än. haha. tog en bild på motorn nu när den e ihopsatt igen,

har fått grundfärg på tanken nu idag. köpte även ett bättre svänghjul ikväll hos rösebäcken. de vart även NOS fast munstycke till encarwi till skoteretten, samt ny topp till den.