Retas.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
jutte

Retas.

Inlägg av jutte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har hjulafton!
Har precis tagit fram en ny (nos) tändspole till min pilotmotor ur kartongen och försöker nu välja mellan ca 2000 olika kondensatorer för att hitta rätt, brytarspetsar skulle jag uppskatta att jag har ca 400 olika sorter att leta mellan och om jag inte nämnde antalet så har jag två trälådor med nya tändspolar att botanisera i.
Livet kan vara gott!
Har dessa dyrbarheter till låns ett par dagar bara så om någon har ett svårlöst problem kanske jag kan hjälpa till! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken lycka! :D
Finns möjligtvis inte en tändspole för SIBA system (NV autoped)???? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du säljer väl inget va? Men om inte annat är det ju klockers att du kan låna ut så man kan hitta ev fel på ett snabbt å enkelt sätt men var bor du? (säkert i skåne.. :cry: ) <!-- </EdIndex> --></div>
jutte

Tändspolar.

Inlägg av jutte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I princip alla spolar är av märket Prufrex West Germany och problemet är att jag inte har någon krossreferenslista till deras beteckningar vilket gör det svårt att veta vad dom hör till.
Ska jag kolla något behöver jag mått/bild på spolen och även diametern invändigt på svänghjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På rösebäckens hemsida finns det lite bra information om mått och vad dom passar till.

http://rosebackenscykelomotor.se/wrom/pmtsp1.htm

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Dalpilen

Inlägg av Dalpilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen som vet om det finns nån firma/garagepulare som lindar om tändspolar till vettig peng?
Hade dessa tankar förut innan jag fick tag i ny spole till min Victoria påhängare.

/Dalpilen <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar