Började med att rulla in den i stallet Det var punka på de 2 bahjulen så ny slang inköptes sen tidigare som nu kunde sättas på, fälgarna var lite rostiga men jag beslöt att låta dom få vara så. Eftersom gasrullen var trasig och man inte hade en ny hemma fick man vara kreativ och sätta dit en tumgas från en skoter, lite annolunda men kul. Nu blev jag nyfiken på om det satt någon plugg i kröken, så skruvade jag loss, ingen plugg, när man ändå hade ljuddämparen bortskruvad så täppte jag igen och sotade ur med utblandad kaustiksoda. Nästa dag tömde jag röret och spolade igen och knackade och skakade, till sist skruvade jag tillbaka det! Innan jag provstartar motorn så tog jag loss förgasaren för att rengöra och inspektera (en 15 mm Delorto förgasare). Mycket gamla oljerester och annan skit fann jag i flottörkoppen, så jag dränkte den i avfettnningsbad till nästa dag. Nu skruvade jag tillbaka förgasaren och fyllde i lite bensin i tanken, kickade några gånger innan den till sist gick igång, mycket tyst och otroligt stark för att vara en 50cc må jag säga! Då slog tanken mig om hur det kan se ut i luftburken, så jag tog lös den och skruvade upp. Där inne fann jag en slingrad slang som nog funkar som "skrotsten" plockade bort den och skruvade tillbaka burken. Efter det blev han en aningen starkare, men knappt att det märktes. Det finns två växellådor på detta fordon, en i motorn och den andra på bakaxeln (på den bakre finns det både fram och back). Nu i förrgår skulle jag byta olja i bakre lådan, oljeavtappnings-bulten satt hårt åt båda hållen, och jag låg under flaket så allt blev bak-och-vänt så då råkade jag dra av bulten..

På något vänster kunde jag tillslut peta bulten med skruvmejsel så att den lossnade.

Fyllde på med ny 80 90 olja, med hjälp av att pumpa i oljan från en slang som var limmad fast i korken på en PET flaska in i lådan, då ingen tratt passade. Hålet var M8, så smal tratt hade vi inte så då fick man lösa det så. FORTSÄTTNING FÖLJER!!