Motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ILO motorer har en tendens att fastna i loppet om dom stått still i många år , jag har haft flera stycken då är det 5-56 i loppet som gäller och knacka jätteförsiktigt med en träkil, oftast står kolven i bottenläget då kan man lossa cylindern och lyfta upp den så du kan lägga ett par träklossar mellan block och cylinder innan du knackar försiktigt.Men låt den stå något dygn med 5-56 eller något liknande i loppet först. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett knep som går att använda när kolven står ovanför kanalerna är att svetsa fast en m6 mutter i ett rensat t-stift därefter montera en fett nippel i muttern fylla cylindern m. 556 montera dit stiftet å därefter pressa med fettspruta men ta det piano fettsprutan pressar flera ton så det kan svika i toppen även spräcka d.o Ska man vara riktigt säker så tillverkar man en 10mm planskiva med fettnippel den kan man sedan borra olika indelningar på så passar den flera olika motorfabrikat <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund