Hej
Jag håller på med en omfattande renovering av en monark 1189 flakmoped. Ramen till flaket har en del skador så jag har svetsat dit nya rör på sidorna och fram (sidorören krökta pga för hög last och främre bulligt samt snett pga påkörning).
Mopeden var demonterad och blästrad när jag kom över den en del hål här o där som ej skall vara där.
Någonsin har bilder på hur flakets ram skall se ut, hur många fäste till sargen?
Vad jag tror så skall det sitta 2 svetsade plattjärn med hål i under flakröret på sidorna men fram o bak då?
Sitter plattjärn med hål för skruvar till bottenskivan, i dessa plattjärn är det rektangulära hål som jag tolkar att man skall sticka genom sargens fästjärn/beslag i. Stämmer detta? Skall dessa beslag skruvas på något sätt eller bara stickas genom.
Bilder någon?
Beslag till flaksarg
Re: Beslag till flaksarg
I dom rektangulära hålen fram och bak så skall det från sargen gå ned några plattjärn som fungera som styrning på sargen. PÅ sidorna så helt riktigt så går det ned två plattjärn vilket man skruvar fast sargen i. Har inga bilder just nu men kan ta några och skicka som PM om det behövs. Jag tror att jag har kvar en satts beslag till sargen med nya fäst järn och dom runda hörn plåtarna. Kan kolla upp det om det hörs intressant.
-
Re: Beslag till flaksarg
Tack för svaret. Jag har redan delarna tack annars.