Oljetank

klein

Oljetank

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu kommer mitt första inlägg i detta forum då jag söker en oljetank till en Suzuki k50. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu blev jag intreserad ? vad kan de va för oljetank till K50 :?: <!-- </EdIndex> --></div>
klein

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en liten tank eller vad man ska säga där man häller i två tacks olja så man slipper att blanda det i bensinen :)som sitter under ena kåpan :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar du att du har en Suzuki k50 modell 12S från 1965--69 ?

Dom finns knappt kvar ju, finns det 2-3 st i sverige ?

http://www.classicsuzuki.com/hem.html
Var håller du till nånstans, vill se mer :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade en tråd...

"Angående K50:n på Blocket så har den även plåttank för separatsmörjning,ett tecken på att det kan vara en K50L eller K50K,därmed producerad innan -75 och de har ett värde i sig."

http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=1277684 <!-- </EdIndex> --></div>
klein

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej en Suzuki k50 90a håller på lite med moppar har gjort i ordning en k50, håller till i Norrtälje, söker efter en oljetank för den saknas på min så skulle vara kul om man fick den komplett. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm , hade en sån separatsmörjning ?

iofs så hade ju skumt nog Yamaha separat på "Yankee" modellen <!-- </EdIndex> --></div>
klein

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej är inte så duktig på sådant är 16 år men håller på lite för intresset.

Men K50 har under ena sidokåpan en påfyllningstank för oljan och är gjord i plast. och det är den jag söker. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är altså en sån här.

Sent 1983 presenterades så den slutgiltiga K50 modellen för den Svenska marknaden nämligen K50Z och DZ. Nytt för denna var brytarlöst tändsystem. Separatsmörjningen återinfördes eftersom tillgången på oljeblandad bensin på mackarna i stort sett upphört. Dubbla stöldlås med ett lås i swingarmen tillkom. Tillkom gjorde också två stag mellan motorn och främre delen utav ramen. Med K50Z kom också en ny Ljusblå färg 11M. Efter 1989 kunde man inte längre få skivbroms vilket ledde till att DZ modellen utgick Under de sista tre åren kunde man få sin K50 i Ljusblått, Rött (den gamla Candy Rose kom tillbaka) eller Svart. Designmässigt användes faktiskt samma tank från K50M fram till dess att K50Z slutade importeras till Sverige 1991. Några såldes under 1992-93 men är ändock 91:or.

Kopierat från classic zuzukiklubbbb <!-- </EdIndex> --></div>
klein

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en sådär modell jag har i röd fast jag har målat om den till klar röd färg, <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej å hå, jag och "klein" tog en pytte tur till macken idag och tanka, men en bild blev det iallafall. Så nu får ni ser hur pärlorna ser ut :D - min :(

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Juste, Där ser ni ju oljetanken :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns en på Tradyra nu

http://www.tradera.com/OLJETANK-K50-auktion_103229161 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett litet tips bara,

även om ni monterar dit den där plasttanken......för utseendets skull.

så använd den inte, altför många motorer har skurit på grund av jox i botten på dom, så blandningen av olja har helt uteblivit <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyssna på Tompa i det här fallet :P . Att ha en sepparat oljetank är bara till helvette! Det är det på Mt5:orna och vi använde eller rättare sagt syrran använde sig av den och det ledde till att motorn skar.. Men den funkar fint efter det att jag bytte till en 5½, gör 70+ när förgasaren är inställd och man har dom rätta förutseéndena :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar