Oljetank
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar du att du har en Suzuki k50 modell 12S från 1965--69 ?
Dom finns knappt kvar ju, finns det 2-3 st i sverige ?
http://www.classicsuzuki.com/hem.html
Var håller du till nånstans, vill se mer
<!-- </EdIndex> --></div>
Dom finns knappt kvar ju, finns det 2-3 st i sverige ?
http://www.classicsuzuki.com/hem.html
Var håller du till nånstans, vill se mer

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade en tråd...
"Angående K50:n på Blocket så har den även plåttank för separatsmörjning,ett tecken på att det kan vara en K50L eller K50K,därmed producerad innan -75 och de har ett värde i sig."
http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=1277684 <!-- </EdIndex> --></div>
"Angående K50:n på Blocket så har den även plåttank för separatsmörjning,ett tecken på att det kan vara en K50L eller K50K,därmed producerad innan -75 och de har ett värde i sig."
http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=1277684 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är altså en sån här.
Sent 1983 presenterades så den slutgiltiga K50 modellen för den Svenska marknaden nämligen K50Z och DZ. Nytt för denna var brytarlöst tändsystem. Separatsmörjningen återinfördes eftersom tillgången på oljeblandad bensin på mackarna i stort sett upphört. Dubbla stöldlås med ett lås i swingarmen tillkom. Tillkom gjorde också två stag mellan motorn och främre delen utav ramen. Med K50Z kom också en ny Ljusblå färg 11M. Efter 1989 kunde man inte längre få skivbroms vilket ledde till att DZ modellen utgick Under de sista tre åren kunde man få sin K50 i Ljusblått, Rött (den gamla Candy Rose kom tillbaka) eller Svart. Designmässigt användes faktiskt samma tank från K50M fram till dess att K50Z slutade importeras till Sverige 1991. Några såldes under 1992-93 men är ändock 91:or.
Kopierat från classic zuzukiklubbbb <!-- </EdIndex> --></div>
Sent 1983 presenterades så den slutgiltiga K50 modellen för den Svenska marknaden nämligen K50Z och DZ. Nytt för denna var brytarlöst tändsystem. Separatsmörjningen återinfördes eftersom tillgången på oljeblandad bensin på mackarna i stort sett upphört. Dubbla stöldlås med ett lås i swingarmen tillkom. Tillkom gjorde också två stag mellan motorn och främre delen utav ramen. Med K50Z kom också en ny Ljusblå färg 11M. Efter 1989 kunde man inte längre få skivbroms vilket ledde till att DZ modellen utgick Under de sista tre åren kunde man få sin K50 i Ljusblått, Rött (den gamla Candy Rose kom tillbaka) eller Svart. Designmässigt användes faktiskt samma tank från K50M fram till dess att K50Z slutade importeras till Sverige 1991. Några såldes under 1992-93 men är ändock 91:or.
Kopierat från classic zuzukiklubbbb <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns en på Tradyra nu
http://www.tradera.com/OLJETANK-K50-auktion_103229161 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/OLJETANK-K50-auktion_103229161 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyssna på Tompa i det här fallet
. Att ha en sepparat oljetank är bara till helvette! Det är det på Mt5:orna och vi använde eller rättare sagt syrran använde sig av den och det ledde till att motorn skar.. Men den funkar fint efter det att jag bytte till en 5½, gör 70+ när förgasaren är inställd och man har dom rätta förutseéndena
<!-- </EdIndex> --></div>

