<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack! det var kul att höra. Först så trodde jag att färgen var"fälld" men nu vet jag bättre. Jag är riktigt glad att jag köpte den! det var egentlgen ett hastköp! Ångrar mig dock inte.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den verkar vara i bra skick men är inte sadeln lite bisarr tycker den ser ut som en monarscootsadel men jag kan ha fel.. skelar lite eftersom klockan är 01.47 GODNATT <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja rätt moppe åt rätt man du har väl customvanan inne..med tanke på hojval (Harley).Det är ju en sån mc som man måste custa innan man åker ut på vägen för första gången. Dom ser ju förskräckliga ut i original utförande med sina höga stänkskärmar å mysko sadlar / styren för att inte tala om avgassystemet som knappt funkar på hojen. Inte förän senare år har HD fattat att dom gjort fel å numera går det att köpa riktigt snygga hojar. Men då kallas dom fabrikscustom å har massproducerad motivlack å säljs till skyhöga priser. Jag har själv fallit för motorn å har kört detta märke i olika skepnader i ca 20 år men när jag köpte en fabriksny hoj då var jag tvungen att sänka rejka byta styre /sadel skärmar bredda, motivlacka trimma så den blev som folk. men sen var det en jäkla snygg maskin. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du, jag måste vara ärlig, inte otrevlig hoppas jag! Men du trampar mig faktiskt på tårna när du skriver så som du gör, utan att veta vem jag är, eller vad jag gillar! Min hoj är en 1953 års Hydra-Glide. Konverterad med en äkta 1947 års Knuclehead-springergaffel, för att få det där riktigt urgamla Harleystuket! Jag kör denna gamla hoj och gör allt med den själv från ekring av hjul, renovera motor och låda, lackering och stripning! för jag vill ha något med min själ inbyggt i! Något som passar mig och ingen annan. Jag köpte min moppe av samma anledning! Det finns en gammal själ i den också och det ska förbli så. Jag avskyr allt nytt som robotar och andra maskiner tillverkar och spottar ut efter ett löpande band! Hur kul e det att gå till affären och köpa en sprillans HD FXR eller annat opersonligt och sen kleta på en massa katalogprylar som blivit tillverkade på samma trista vis, och sen tro att den är personlig! 7000 andra kan göra exakt samma sak! Ingen får någonsin en likadan hoj som min. Jag har gjort allt! till och med styret! Gilla du det nya, det har jag inget emot. Skriv bara inte till mig om saker du inte vet något om. Det är även av stor vikt att vi håller dessa gamla fordon vid liv! dom påminner oss om en svunnen tid som aldrig kommer igen! Men vi har den stora äran att leva den tidsepoken genom våra fordon!
Vh, Harleyman
Ps, hoppas jag inte låter otrevlig.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kör hårt harleyman. gamla grejer ska de vara. måste va roligt att ha en hoj som din som du verkligen gjort allt med själv. ungefär som min renovering av min 2013 nu. den lackar ja som ja vill ha den o lägger ner min själ i den även om de bara är en moppe. gamla grejer ska de vara.
Mvh Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste be om ursäkt om du missuppfattat mig men hur i all världen trodde du att jag menade DIG när jag pratar om själva hojen å vad det blivit av det genuina märke som det en gång var. Jag säger bara TA INTE ÅT DIG för det var inget personligt. Som sagt jag har ju ingen aning om vem du är. Det enda jag påstod är att du nog har vana av custom eftersom du äger en HD å hade jag inte rätt?? du har ju byggt om hela hojen!
Å jag kan upplysa dig att vi är nog ganska lika.. Jag har haft gamla harleys som jag tom. själv svarvat fälgarna till tillverkat sidovagnar av plåt från scratch mm.
Jag gjorde misstaget att köpa en flongny hoj -96 då grabben var liten för att jag ville ha en mekfri sommar men körde den bara dom milen från affären å hem där jag byggde om den totalt. å tro inte att jag köpte en enda pinal från Custom Crome
ps..om du läser min profil så kanske du känner mig lite bättre.
Men för min del är den tiden med handbyggda hojar förbi. Jag känner inget intresse för sånt numera. Har inte riktigt tid dessutom tycker jag att det är roligare med flera patinerade original hojar än att bara skruva i samma cykel hela tiden. När det gäller HD så kör jag en blårykande oskruvad sidventilare från -42 med Steib -50 sidovagn. i buskigt bruksskick. å så ska den förbli i evigheters evigheter. å gällandes moppar har det nog blivit klart många fler mil på dom än på mina motorcyklar.
men än en gång.. ursäkta om jag trampade dig på tårna
Dr Novolette <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man är så intresserad som jag är, renoverar allt själv och designar specialverktyg till brotschning mm! Då köper man sig inte en identitet som vissa stereotypa bobberförare gör idag. Jag lever med min hoj och den lever med mej 24 timmar per dygn. Den är ständigt i mina tankar med allt vad det innebär. Jag har ägt den i 10 år nu och det tog lika lång tid innan jag kunde köpa den. Kul att du med åker gammalt! Kanske träffas vi någon gång och kan dela meningar.. <!-- </EdIndex> --></div>